دسته‌بندی نشده

بهترین روش برای پیشگیری از جرم شیوه رشد مدار است

 

  • رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: مهمترین راهبرد این اداره کل برای پیشگری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی با رویکرد مهارت های زندگی است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: پیشگیری به شیوه ‘ رشد مدار’ از بهترین روش های جلوگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است.

محمدرضا قنبری در جلسه دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در طرح پیشگیری رشد مدار، ارائه آموزش های لازم متناسب و همزمان با رشد افراد به منظور شکل گیری شخصیت آنها مورد توجه است.
وی افزود: از جمله نهادهای تاثیرگذار در این پیشگیری، خانواده، مدرسه، دین و رسانه ها هستند و هر یک با آموزش های خود، گام های موثری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر می دارند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان افزود: امروز دستگاه قضایی به این نتیجه رسیده است که پیشگیری از آسیب های اجتماعی اهمیت بسزایی دارد.
وی تصریح کرد: در پیشگیری های دیگر، فرد در معرض خطر ارتکاب جرم را با آموزش مهارت های زندگی از رفتار بزه دور می کنند.
قنبری اظهار کرد: قانون اساسی در سال 58 یکی از وظایف قوه قضاییه را اقدام مناسب و اساسی برای پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد.
وی افزود: وقتی بشر پابه عرصه وجود گذاشت ابتدا مفهوم مالکیت را نمی دانست و به همین دلیل درصدد برآورده کردن نیازهای خود برآمد و به دلیل محدود بودن منابع، تعرض به حقوق دیگران را آغاز کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان افرود: پس از تشکیل دادگستری، ابتدا شروع احقاق حق مطرح شد و اولین و مهمترین بحث در دادگستری، عدالت کیفری بمنظور مجازات مجرمین بود.
وی عنوان کرد: رویکرد توجه به بزهکار به مرور زمان تغییر پیدا کرد بطوری که جامعه شناسان و روانشناسان نیز به این موضوع اهمیت دادند و بحث عدالت ترمیمی مطرح شد. قنبری اضافه کرد: در این حوزه، توجه به بزه دیده و بزهکار اهمیت بسزایی پیدا کرد.
رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: مهمترین راهبرد این اداره کل برای پیشگری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی با رویکرد مهارت های زندگی است.

رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: مهمترین راهبرد این اداره کل برای پیشگری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی با رویکرد مهارت های زندگی است.

سعید باقری افزود: پیشگیری رشدمدار از بهترین نوع پیشگیری هاست که متناسب با رشد دانش آموزان انجام می شود و تربیت و شکل دهی شخصیت افراد مورد توجه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در طرح پیشگیری رشد مدار، خانواده، مدرسه، دین و رسانه ها از جمله نهادهای تاثیرگذارند، افزود: هر یک از این نهادها می توانند با آموزش های خود گام های موثری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بردارند.
رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب هاب اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: ابزار هنر و گروه همسالان نیز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیرگذارند.
باقری اعلام کرد: هم اکنون در استان اصفهان بیش از 850 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند که یک سوم آنها در مقطع ابتدایی حضور دارند و از همان ابتدا باید آموزش های لازم به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به آنها ارائه می شود.
وی تصریح کرد: امسال آموزش های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی را به میزان 40 درصد افزایش داده ایم و دوره های آموزشی برای اولیای دانش آموزان برگزار می شود.
رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب هاب اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر در استان اصفهان، تشکل های دانش آموزی بسیاری فعالیت دارند که می توانند در مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه های متنوعی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف ارائه دهند.
دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان آموزش و پرورش استان اصفهان با موضوع مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به مدت یک روز در مرکز فرهنگی ورزشی امام علی اصفهان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا