دانستنی های حقوق

دانستنی های قانونی برای خرید خودرو

  • از دیگر عوارض عدم رعایت این امر علاوه بر عوارض مالی اش، پیدا کردن و حاضر کردن اشخاصی که پلاک به نامشان بوده در دفترخانه می باشد. البته در فرضی که پلاک چند دست چرخیده باشد.

 

خریدن ماشین بدون تنظیم سند رسمی و صرفا با تعویض کردن پلاک عوارضی را در پی خواهد داشت. مانند آنکه امکان انتقال دادن سند خودرو توسط فروشند به دیگری وجود خواهد داشت.

در همین راستا خریدار دو راه در پیش روی خواهد داشت:

اول، مراجعه همزمان به تعویض پلاک و دفترخانه.

دوم، که رایج تر از راه اول است مراجعه به تعویض پلاک بدون رفتن به دفترخانه و تنظیم سند رسمی می باشد.

در راه دوم نیز انجام مراحل بعدی مانند مراجعه به دفاتر اسناد رسمی به منظور سند زدن را یا به بعد از عید موکول می کنند و یا می گویند که هرگاه خواستیم ماشین را بفروشیم آنوقت سند می زنیم.

در نهایت هم افراد برای آنکه هزینه سند زدن بر گردن آنها نباشد از مراجعه به دفترخانه خودداری می کنند، چه اینکه پلاک و کارت ماشین به نامشان می باشد و می گویند که زمانی سند خواهیم زد که قصد فروش ماشین را داشته باشیم، یعنی به جای اینکه اقدام به تنظیم سند و پرداخت چند هزینه کنیم یکبار بیشتر سند نخواهیم زد.

اما نکته بسیار مهمی که بایستی بدان توجه کرد این است که خریدن ماشین بدون تنظیم سند رسمی و صرفا با تعویض نمودن پلاک عوارضی را در پی خواهد داشت. مانند آنکه امکان انتقال دادن سند خودرو توسط فروشند به دیگری وجود خواهد داشت.

اما آنچه حائز اهمیت خواهد بود این نکته است که هرگاه افراد به وسیله نقل و انتقال پلاک ماشین بدون تنظیم سند رسمی اقدام کنند، بایستی به تعداد نقل و انتقالات پلاک خودرو سند رسمی تنظیم و هزینه پرداخت کنند.

به عبارتی دیگر این تصور که با تعویض نمودن پلاک ماشین دیگر نیازی به سند زدن و پرداخت هزینه های مربوطه وجود ندارد اشتباه می باشد و افراد می بایست با هر نوبت تعویض پلاک اقدام به تنظیم سند رسمی نمایند. و اگر هم این کار را انجام ندادند می بایست به تعداد هر بار تعویض پلاک سند رسمی تنظیم شود.

زیرا هزینه های تنظیم سند با توجه به نوع ماشین،مدل،رنگ… متفاوت خواهد بود و اغلب پرداخت آن برای افراد امری ناخوشایند محسوب می گردد.

از دیگر عوارض عدم رعایت این امر علاوه بر عوارض مالی اش، پیدا کردن و حاضر کردن اشخاصی که پلاک به نامشان بوده در دفترخانه می باشد. البته در فرضی که پلاک چند دست چرخیده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا