موجر و مستاجر

نمونه اجاره یک واحد مسکونی

قرارداداجاره آپارتمان مسکونی

بنام خدا
قرارداد

طرف اول قرارداد (موجر): خانم/آقای……………………. فرزند آقای…………….. دارای شناسنامه شماره……………………………. صادره از……………………………………… متولد…………………………… ساکن:……………………………………………………………………………………

طرف دوم قرارداد(مستاجر): خانم/آقای……………………. فرزند آقای…………….. دارای شناسنامه شماره……………………………. صادره از……………………………………… متولد…………………………….
ساکن:……………………………………………………………………………………………………………..
موضوع قرارداد: شش دانگ یکدستگاه آپارتمان طبقه اول مشاع از یکباب ساختمان مسکونی احداثی در یک قطعه زمین به مساحت…………. متر مربع جزء پلاک…………..
فرعی از………….. اصلی مفروض و انتزاعی از پلاک……………. فرعی از اصلی مرقوم واقع در اراضی……………….. بخش……………….. ثبتی……………….. تهران و از مورد ثبت سند مالکیت شماره……………….. مورخ……………….. صفحه……………….. جلد……………….. به شماره چاپی……………….. صادره به نام موجر با حق استافده از مشاعات طبق قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین نامه اجرایی آن، به انضمام برق اختصاصی به شماره پرونده……………….. و از آب مشترک به شماره اشتراک……………….. و از گاز شهری مشترک به شماره شناسایی……………….. و به انضمام یک رشته تلفن اختصاصی به شماره……………….. و منصوبه‌های در آنکه مستاجر مورد اجاره را رویت کرده و با وقوف از محل وقوع، حدود و مشخصات آن، قبول و اقرار به تصرف کرده است و حسب الاقرار مورد اجاره جهت سکونت مستاجر با افراد عائله تحت تکفل درجه اول وی و همسرش و جمعا به تعداد……………….. نفر به اجاره داده شده است ولاغیر و مستاجر به هیچ عنوانی حق تغییر نوع استفاده مزبور را از مورد اجاره ندارد.
مدت قرارداد:……………….. سال کامل شمسی از تاریخ اول……………….. ماه یکهزا و سیصد و…………….. شمسی که با قرار مستاجر از آغاز مدت استیفای منافع کرده است.
مبلغ قرارداد: مبلغ……………….. ریال برای تمام مدت مرقوم (بقرار ماهی مبلغ……………….. ریال) که مستاجر متعهد است مال الاجاره ماهانه را در آغاز هر ماه به صورت نقدی به موجر بپردازد و عدم تادیه هر قسط از مال الاجاره ظرف مدت ۱۰ روز از سررسید موجب فسخ بقیه مدت برای موجر خواهد بود.

شروط:
مالیات مستغلاتی و تعمیرات کلی به عهده موجر و تعمرات جزیی و رنگ آمیزی و نقاشی مورد اجاره جهت استفاده بهتر به عهده مستاجر است.
مستاجر حق انتقال مورد اجاره را مشاعا یا مفروزا، جزئا و یا کلا بهیچ صورت حتی بصور نمایندگی، صلح و وکالت و غیره را ندارد.
مستاجر مکلف به رعایت موازین اسلامی در مورد اجاره می‌باشد.
مستاجر متعهد به جبران خسارات وارده به عین مستاجره و جبران کسر و انکسار درب و پنجره‌ها و شیشه، قفل و دستگیره‌ها و سایر متعلقات مورد اجاره می‌باشد.
مستاجر متعهد به تخلیه و تحویل مورد اجاره به موجر با اخذ رسید کتبی بعد از انقضای مدت می‌باشد.
از تاریخ فسخ یا انقضای مدت مستاجر متعهد به پرداخت اجرت المثل معادل اجرت المسمی به موجر با اخذ رسید کتبی می‌باشد.
مستاجر می‌تواند اجاره بها اعم از مال الاجاره یا اجرت المثل را به حساب جاری شماره……………….. موجر نزد بانک……………….. شعبه……………….. واریز نموده و نسخه از فیش آنرا به موجر تسلیم نماید.
چنانچه بعد از انقضای مدت یا بعد از فسخ، مستاجر مورد اجاره را سالما تخلیه نموده و بخواهد تحویل موجر دهد لیکن موجر از تحویل گرفتن آن خودداری ورزد مستاجر حق دارد با ارائه مفاصای حسابهای برق و آب و گاز و تلفن جهت تخلیه و تحویل مورد اجاره به موجر، به دادگاه صالحه رجوع نمایند.
عدم تادیه بدهی‌های ناشی از مصارف آب و برق و گاز و تلفن منصوبه در مورد اجاره که به عهده مستاجر است موجب فسخ برای موجر خواهد بود و در عین حال موجر با ارائه قبوض مثبته حق وصول آن را از مستاجر دارد.
تخلف مستاجر از هر یک از مفاد و شروط این سند موجب خیار فسخ از طر موجر خواهد بود.
سایر شروط: (در این قسمت اگر شروطی دیگر باشد تنظیم خواهد شد).
این سند در ۲ نسخه که هر ۲ نسخه در حکم واحد است تنظیم و بین طرفین مبادله گردید.

محل امضای موجر                                                                         محل امضای مستاجر
   شاهد ۱                                                             شاهد ۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا