طلاق

آیا در طلاق توافقی باید وکیل داشته باشیم ؟

  • بی شک یکی از آسانترین و سریعترین پرونده ها طلاق توافقی است، اما اهل فن می دانند در جای که توافق های زوجین زیاد، مدت دار و یا پیچیده است، نیاز به کسی است که از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشد و به ظرایف و دقایق طلاق توافقی آگاه باشد.

 

برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از نا آگاهی نسبت به طلاق توافقی، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد. در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست.

 

برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از نا آگاهی نسبت به طلاق توافقی، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل اختیار کند دچار اینگونه اضطراب ها نخواهد شد.

عده ای از مردم با توجه به شخصیت، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و این به زعم آن ها برای آبرویان خوب نیست، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد، بودن وکیل به جای موکل این مشکل را حل می کند.

بی شک یکی از آسانترین و سریعترین پرونده ها طلاق توافقی است، اما اهل فن می دانند در جای که توافق های زوجین زیاد، مدت دار و یا پیچیده است، نیاز به کسی است که از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشد و به ظرایف و دقایق طلاق توافقی آگاه باشد.

بی شک یکی از آسانترین و سریعترین پرونده ها طلاق توافقی است، اما اهل فن می دانند در جای که توافق های زوجین زیاد، مدت دار و یا پیچیده است، نیاز به کسی است که از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشد و به ظرایف و دقایق طلاق توافقی آگاه باشد.

لذا توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل استفاده کنید. بر نظر وکلای پارسای اگر شخصی تمایل به حضور در دادگاه را دارد بهتر است وکیل خبره در کنار وی باشد. انجام مراحل طلاق توافقی توسط وکیل به دلیل آشنا بودن به شعب دادگاه و رویه آن ها سریعتر خواهد بود.

تجربه ثابت کرده است و به کرات هم دیده ایم که چون در هنگام طلاق بین زن و شوهر و اطرافیان آن ها تنش وجود دارد، بگو مگو و احیانا درگیری بین زوجین و اطرافیان، در دفتر خدمات قضایی، جلسه مشاوره و دادگاه ایجاد می شود. توصیه وکلا بر این است که اولا زوجین برای خاتمه دادن به زندگی مشترک و طلاق توافقی عجله نکنند. شاهد پرونده های زیادی بوده ایم که زوجین با عجله و با تصمیم آنی به دادگاه برای طلاق توافقی مراجعه کرده اند ولی بعد از فروکش کردن عصبانیت، پشیمان شده اند. طلاق توافقی اولین راه حل نیست بلکه آخرین آنهاست. ثانیا به هر دلیل اگر تصمیم قطعی برای طلاق توافقی گرفتید برای حفظ حرمت طرفین و جلوگیری از تنش و درگیری به وسیله وکیل خانواده طلاق توافقی را انجام دهید.

در هنگام طلاق بین بعضی از زوجین بی اعتمادی شدید وجود دارد و زوجین بیم آن را دارند که طرف مقابل ممکن است اصطلاحا سر او کلاه بگذارد. برای جلوگیری از این موضوع، داشتن وکیل بهترین راه حل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا