دسته‌بندی نشده

دفتر خدمات الکترونیک قضایی اردکان شروع به کار کرد

  • حبیبی با اشاره به اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک در استان، گفت: با اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک دیگر از ارسال احضارنامه‏‌های فیزیکی جلوگیری و بسیاری از خدمات قضایی در یک بستر امن الکترونیک ارائه می‌شود.

به نقل از دادگستری کل استان یزد، دفتر خدمات الکترونیک قضایی در اردکان با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد، معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری و جمعی از مسئولین قضایی استان افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین افتتاح این دفتر در اردکان افزود: توسعه دفاتر خدماتی الکترونیک قضایی یکی از سیاست‌های قوه قضاییه است که ابتدا در مراکز استان‌ها شروع شد و نتایج بسیار خوبی در برداشت.

حبیبی اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا افراد فقط در زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری حضور یابند و مابقی امور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل پیگیری باشد.

وی اظهار کرد: اکنون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موارد مختلفی را پوشش می‌دهند که از آن جمله می‌توان به شکایات مرتبط با چک، استرداد ثمن معامله، استرداد مال منقول، مطالبه نفقه، ثبت واقعه ازدواج، مطالبات اجرت المثل ایام زوجیت، صدور حکم طلاق به درخواست زوج، استرداد جهیزیه، تقسیط مهریه، اعسار از پرداخت مهریه، مطالبه مهریه، پرداخت حق الوکاله، مطالبه خسارت و تجویز ازدواج مجدد اشاره کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: بی‌تردید اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضائی به شمار می‌آید که کاهش مراجعات مردم به مراجع قضائی را به دنبال داشته و علاوه بر تسهیل امور مردم امکان طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسرا‌ها فراهم می‌آورد.

حبیبی با اشاره به اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک در استان، گفت: با اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک دیگر از ارسال احضارنامه‏‌های فیزیکی جلوگیری و بسیاری از خدمات قضایی در یک بستر امن الکترونیک ارائه می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری نیز تصریح کرد: گشایش این دفتر که در راستای الکترونیک شدن خدمات قوه قضاییه به موازات الکترونیک شدن خدمات دولت صورت گرفت باعث ارائه خدمات سریع‌تر به مردم و انجام بیش از ۳۶ مورد خدمات قضایی بدون نیاز به دادگستری خواهد شد.

حجت اسدی با بیان اینکه بیش از ۲۱۰ مورد دادخواست حقوقی و نیز تجدید نظر‌های کیفری و حقوقی در این دفتر ارائه خواهد شد افزود: استان یزد رتبه دوم کشوری را در ابلاغ الکترونیکی پرونده‌ها داراست.

وی اظهار کرد: مقرر است ضمن افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان، در همه حوزه‏‏‌های قضایی استان نیز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا