دسته‌بندی نشده

فرهنگ صلح و سازش را در جامعه تقویت کنیم

  • معاون رئیس کل دادگستری در امور شورار‌های حل اختلاف استان یزد گفت: در نظر گرفتن اهداف نیک اندیشانه گذشت و ایثار در بطن و حاشیه برگزاری جشنواره ها، اردو‌های تفریحی و فرهنگی و سایر برنامه‌های اجتماعی می‌تواند اثر گذار واقع گردد.

 

به نقل از دادگستری کل استان یزد، محمدرضا حداد معاون رئیس کل دادگستری در امور شورار‌های حل اختلاف استان یزد در دیدار چند تن از معاونان دادگستری استان یزد با شهردار یزد و معاونین این سازمان، گفت: اکنون ۵۵۰ نفر عضو افتخاری شاغل در شورا‌های حل اختلاف به همراه سایر عوامل حدود ۴۰ درصد دعاوی وارده به دستگاه قضایی را حل و فصل می‌نمایند که بیشتر با رویکرد مصالحه و صلح و سازش بوده است.

وی تصریح کرد: ارتقاء سطح علمی و انگیزه کارکنان رسمی و افتخاری نهاد شورا‌ها و همچنین فرهنگ سازی مقوله گذشت و بخشش در جامعه، ضرورتی است که می‌تواند با تدوین تفاهم نامه‌های دو جانبه با محتوای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با شهرداری گسترش یابد.

این مقام قضایی اظهار داشت: مراجعه سریع مردم با هرگونه مشکلی به دستگاه قضایی و افزایش تعداد پرونده‌های دادگستری، مسئله‌ای است که زیبنده استان دارالعباده یزد نیست و باید با استفاده از نهاد‌های شبه قضایی، مراکز مشاوره، واحد‌های میانجیگیری و شورا‌های حل اختلاف از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری کرد.

وی ارتقاء فرهنگ صلح و سازش و نهادینه شدن مراجعه مردم برای حل اختلافات و فصل خصومت‌ها به نهاد‌های شبه قضایی در بدو امر را خواستار شد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی شهرداری و سایر نهاد‌های فرهنگی است تا این مسئله در جامعه شکل پر رنگ تری به خود بگیرد.

معاون رئیس کل دادگستری در امور شورار‌های حل اختلاف استان یزد گفت: در نظر گرفتن اهداف نیک اندیشانه گذشت و ایثار در بطن و حاشیه برگزاری جشنواره ها، اردو‌های تفریحی و فرهنگی و سایر برنامه‌های اجتماعی می‌تواند اثر گذار واقع گردد.

شایان ذکر است دیدار معاونین دادگستری با شهردار یزد و معاونان این سازمان با هدف تجلیل از همکاری‌های گذشته این سازمان و بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه‌های آتی این سازمان انجام شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا