ارثمشاوره حقوقی

آیا پدر سالخورده می تواند همه اموال خود را به نام یک وارث کند ؟

  • با سلام من سوالی داشتم لطفا راهنمایی کنید. پدر من حدود 80 سال دارد و دارای 9 فرزند میباشد که دوتا از داداش‌ها و یکی از خواهرها مجرد هستن و پیش پدرم زندگی میکنن. پدرم سند خونه‌شو وکالت زده به اسم یکی از این برادرام که مجرده

 

آیا پدر سالخورده که چند وارث دارد، می‌تواند اموالش را به یک وارث ببخشد و بطور رسمی به او منتقل کند؟ کارشناسان مجله اینترنتی قانون به این پرسش پاسخ داده‌اند.

به گزارش مجله اینترنتی قانون پرسش مخاطب مجله اینترنتی قانون درباره انتقال دادن اموال یک پدر 80 ساله بوسیله وی به نام یک وارث این است:

با سلام من سوالی داشتم لطفا راهنمایی کنید. پدر من حدود 80 سال دارد و دارای 9 فرزند میباشد که دوتا از داداش‌ها و یکی از خواهرها مجرد هستن و پیش پدرم زندگی میکنن. پدرم سند خونه‌شو وکالت زده به اسم یکی از این برادرام که مجرده و با پدرم زندگی میکنه و یکی از برادران مجردم هم به عنوان شاهد وکالت نامه رو امضا کردن. ایا این کار صحیح هست که پدرم اموالش را به یکی از فرزندانش بدهد ودیگر وراث سهمی نداشته باشند؟
پاسخ کارشناس: مطابق ماده ۳۰ قانون مدنی هر مالكی نسبت به مایملك خود حق همه گونه تصرف و انتفاع را دارد؛ یکی از همین تصرفات، دخل و تصرف در اموال می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا