وبلاگ

از کجا نهال زردآلو با کیفیت تهیه کنیم؟

با نزدیک شدن به فصل زمستان و فرار سیدن کاشت نهال بسیاری از باغداران ممکن است در فکر خرید نهال زردآلو و احداث باغات وسیع یا کوچک زردآلو باشند و این سوال برای آنهامطرح می­شود که از کجا نهال زردآلو با کیفیت تهیه کنیم؟

در این خبر نامه علاوه بر اینکه شما را با ویژگی­های نهال زردآلو با کیفیت آشنا می­کنیم به شما می­آموزیم که نهال زردآلو را از کجا خریداری کرده و نکات مهمی که باید در زمان خرید نهال زردآلو مورد توجه قرار دهید چیست؟ پس با ما تا انتهای این خبر نامه همراه باشید.

از کجا نهال زردآلو با کیفیت تهیه کنیم؟

ویژگی نهال خوب زردآلو کدم است؟

حال فرض کنیم که می­خواهید اقدام به خرید نهال زردآلو خوب و با کیفیت کنید، در اینجا این سوال مطرح می­شود که آیا می­دانید ویژگی نهال خوب زردآلو کدام است؟ در این بخش مهم­ترین ویژگی­های یک نهال خوب و با کیفیت زردآلو را به شما آموزش می­دهیم.

  1. سلامت فیزیکی نهال:

اولین معیاری که شما می­توانید از ظاهر نهال مشخص کنید که این نهال خوب است یا خیر سلامت فیزیکی نهال است، نهال خوب باید دارای شاخه­های سالم و بدون خم شدگی و یا شکستگی باشد، طوقه باید سالم و بدون پوسیدگی بوده و همچنین ریشه­ها از حجم مناسب با سن نهال برخوردار باشند، رنگ ریشه­های موئین باید سفید روشن باشد.

  1. عاری بودن از آفات و بیماری­ها:

برخی از آفات و بیماری­ها را شما می­توانید به صورت چشمی روی نهال ببینید و وجود آنها را تشخیص دهید اما برخی از آفات و بیماری­ها ممکن است به صورت پنهان باشند، به عنوان مثال آلودگی خاک نهال به بیماری پوسیدگی ریشه و طوقه، آلودگی به نماتد ریشه و آلودگی به کرم سفید ریشه و گال باکتریایی طوقه به این راحتی­ها قابل تشخیص نیست و نیاز به انجام آزمایش دارد.

  1. رقم مناسب زردآلو:

در صورتی که قصد احداث باغ هکتاری زردآلو را داشته باشید برای رسیدن به سود دهی رقمی با کیفیت و خوب است که باردهی بالا داشته و زود بازده باشد، البته کیفیت و بازار پسندی رقم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که شما خرید خود را از یک نهالستان و یا مرکز خرید معتبر انجام دهید امکان دسترسی به رقم با کیفیت زردآلو برای شما وجود داشته و از طرفی یک نهالستان و یا مرکز خرید نهال معتبر برای تایید سلامت فیزیکی و عاری از آفت و بیماری بودن نهال به شما گواهی سلامت ارائه می­کند.

برای صادر شدن گواهی سلامت تمام آفات و بیماری­های مهمی که به ظارهر قابل تشخیص نیستند آزمایش انجام شده و در صورت سالم بودن گواهی صادر می­شود، در ضمن شما باید برای اینکه از اصالت رقمی که خریداری می­کنید اطمینان خاطر داشته باشید از فروشنده بخواهید تا شناسنامه نهال را نیز به شما ارائه کند.

از کجا نهال زردآلو با کیفیت تهیه کنیم؟

انواع نهال درخت زردآلو

در بخش پیشین در رابطه با اهمیت انتخاب رقم مناسب صحبت کردیم، در این بخش قصد داریم برای داشتن راهنمایی برای خرید نهال زردآلو برخی از انوع نهال درخت زردآلو با کیفت، تجاری و پر بار را به شما معرفی کنیم، برخی از مهم­ترین ویژگی­های هر رقم را نیز عنوان می­کنیم تا شما بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید، اما به هر حال در زمان تصمیم گیری برای انتخاب رقم بهتر است به توصیه­های کارشناسان مشاور نیز دقت داشته باشید.

  1. نهال زردآلو نوری

این رقم زردآلو بومی ایران بوده و به صورت پیوندی در نهالستان تکثیر می­شود، باردهی خود را در سال اول پس از کاشت نهال آغاز کرده و دیر گل است.

  1. نهال زردآلو قیسی

زردآلو قیسی یک رقم ایرانی زردآلو است که به طعم شیرین و بی نظیر خود شناخته می­شود، بافت زردآلو قیسی سفت­تر ا سایر ازقام بوده و انبار داری بالاتری دارد، این رقم زردآلو بسته به منطقه میان گل و یا زود گل است و می­تواند در سال سوم پس از کاشت باردهی خود را آغاز کند و در بلوغ باردهی تا 5 تن محصول در هکتار تولید می­کند.

  1. نهال زردآلو شکرپاره

یکی از ارقام معروف در بین مردم نهال زردآلو شکرپاره است، این رقم زردآلو سال چهارم پس از کاشت نهال باردهی خود را آغاز می­کند و تا 25 تن باردهی در هکتار خواهد داشت، این رقم نیز در اواسط فروردین گلدهی خود را آغاز می­کند.

  1. نهال زردآلو نادری

نهال زردآلو نادری باردهی خود را در سال سوم پس از کاشت آغاز کرده و در بلوغ می­تواند تا 20 تن باردهی در هکتار داشته باشد، زردآلو نادری دیر گل است.

برای مشاهده­ی قیمت نهال زردآلو در ارقام معرفی شده و سایر ارقام و مشاهده خصوصیات آنها می­توانید به سایت نهالستان پالیز نهال مراجعه کنید.

نهال زردآلو دیر گل بهتر است یا زود گل؟

در بخش پیشین مشاهده کردید که برخی از ارقام زردآلو به عنوان دیر گل معرفی شده و برخی تحت عنوان زود گل، در زمان خرید نهال زردآلو باید این ویژگی مهم را در نظر داشته باشید اما نهال زردآلو دیر گل بهتر است یا زود گل؟

در پاسخ به این سوال باید دیر گل بودن برای مناطقی که زمستان طولانی و بهار دیر رس و یا سرمای دیر رس در بهار دارند قطعا مناسب­تر است اما استفاده از ارقام زود گل برای مناطقی که زمستان کوتاه دارند و خطر سرما زدگی بهاره درختان را تهدید نمی­کند می­تواند گزینه مناسب­تری به نظر بیاید.

از کجا نهال زردآلو با کیفیت تهیه کنیم؟

معرفی نهالستان زردآلو با بستر خرید اینترنتی

حال که با ویژگی­های یک نهال زردآلو خوب و با کیفیت آشنا شدید در این بخش قصد داریم برای خرید نهال زردآلو ساده و بدون دردسر شما را برخی از بهترین نهالستان­های کشور که امکان خرید اینترنتی نهال را برای باغداران فراهم کرده­اند آشنا کنیم.

  • نهالستان پالیز نهال:

این نهالستان که در شهر میاندوآب از استان آذربایجان غربی وجود دارد با بیش از یک قرن سابقه در تولید انواع ارقام مختلف زردآلو، سایر درختان میوه و حتی درختان فضای سبزی یکی از نهالستان­های پیش رو در زمینه تولید و فروش نهال مرغوب است.

  • نهالستان برتر نهال

این نهالستان نیز در شمال غرب کشور جود داشته و با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید ارقام اصلاح شده و پیوندی گام بزرگی در راستای تولید نهال­های تجاری و پربار برداشته است، از افتخارات این نهالستان ثبت رسمی تیپ­های مختلف نهال اصلاح شده گردو ژنوتیپ برتر است که توانسته رکورد تولید گردو را به 10 الی 13 تن در هکتار ارتقا دهد.

  • نهالستان رویال

نهالستان رویال توانسته با تولید بیش از 600 هزار اصله نهال رکورد دار بعدی در تولید نهال با کیفیت و مرغوب باشد و بستر خرید اینترنتی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است.

  • نهالستان 110

نهالستان دیگری که ما می­توانید برای خرید نهال زردآلو مرغوب و به صورت اینترنتی به آن مراجعه کنید نهالستان 110 است.

شما با جستجوی نام این نهالستان­ها در فضای اینترنتی به راحتی به سایت نهالستان منتقل شده و می­توانید سوابق کاری و تنوع ارقام تولیدی و همچنین قیمت نهال را در سایت مشاهده کنید، پس از دریافت این اطلاعات در صورت تمایل می­توانید با مشاوران آنها تماس برقرار کرده و خرید خود را انجام دهید.

کلام آخر

در این خبر نامه ضمن معرفی برخی از ارقام مرغوب و با کیفت نهال زردآلو به شما آموزش دادیم که یک نهال خوب و با کیفیت زردآلو چه ویژگی­هایی دارد و برای اینکه خرید نهال زردآلو را به راحتی و از یک نهالستان معتبر انجام دهید برخی از نهالستان­های معروف و معتبر با سابقه فعالیت بالا را به شما پیشنهاد دادیم، شما می­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید نهال زردآلو با مشاوران ما از طریق شماره تماس­های قید شده تماس برقرار کرده و از ایشان راهنمایی­های تکمیلی را دریافت کنید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا