پرسش و پاسخموجر و مستاجر

موجر ودیعه مستاجر را پس نمی دهد راه قانونی چیست ؟

  • اظهار نامه، قبل از اتمام قرارداد 10 روز مانده به دستش رسید که قرار بود نصف مبلغ ودیعه را بدهد و نصف بعدی را بعد از اتمام قرارداد که متاسفانه عمل نکرد وبعد از 5 روز از اتمام قرارداد، نصف مبلغ ودیعه را داد.

 

وقتی موجر از پرداخت ودیعه مستاجر خودداری می‌کند، چه باید کرد؟ چه پیشنهادی برای پیشگیری از چنین وضعی وجود دارد؟ کارشناسان به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

 پرسش مخاطب درباره خودداری موجر از پرداخت ودیعه اجاره این است:

سلام من مدت قرارداد خانه‌ای که اجاره کرده‌م، تمام شده و قبل از اتمام قرارداد، چند ماه قبلش از موجر درخواست کردم که سر موعد، کل مبلغ ودیعه رو اماده کنه. متاسفانه عمل نکرد و گفت پول ندارم و گفت تا مستاجر بیاد. من شخصا خیلی مستاجر اوردم؛ اما پسند نکردن و مجبور شدم اظهار نامه بدم به موجر که حداقل نصف ودیعه رو بده جایی رو رهن کنم. درضمن مبلغ کل ودیعه 41 میلیون تومان می‌باشد.
اظهار نامه، قبل از اتمام قرارداد 10 روز مانده به دستش رسید که قرار بود نصف مبلغ ودیعه را بدهد و نصف بعدی را بعد از اتمام قرارداد که متاسفانه عمل نکرد وبعد از 5 روز از اتمام قرارداد، نصف مبلغ ودیعه را داد. اولش قبول نکردم ؛ ولی به درخواست مشاور املاک قبول کردم نصف بگیرم برم جایی رو رهن کنم؛ اما نصف بعدی مبلغ رو حاضر نیست پرداخت کنه. گفته باید خالی کنید. معلوم نیست هم بقیه پول رو کی میده؛ چون خانه ای بانصف پولی که بهم دادن قولنامه کردم، الان صاحبخانه جدید ، کل پول رو میخواد. الان من میخوام تخلیه کنم؛ ولی موجر حاضر نیست بقیه پولم را که 21 میلیون تومان می‌باشد، بدهد. چاره چیست؟
پاسخ کارشناسان :
صرفا طرح دعوی حقوقی به خواسته مطالبه مبلغ مزبور، تنها راهکار ممکن بوده؛ در صورتی که تضمیناتی برای عدم بازپرداخت مبلغ مزبور در نظر گرفته شده، این تضمینات نیز قابل وصول‌اند.
پیشنهاد می گردد در قراردادهای اجاره ای که منبعد منعقد می کنید، برای جلوگیری از تکرار چنین معضلی وجه التزام تعیین نمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام واحترام
    من به مدت یک سال اپارتمانی را رهن کردم و بعد از شش ماه ساختمان دچار نشت شده و اوضاع وخیمی دارد و با صاحب خونه در میان گذاشتم ولی گفت پولی ندارم بهتون بدم باید یه مستجر پیدا کنم و با این وضعیت خونه کسی اصلا راضی نمیشه که وارد این ساختمان بشه و واقعا هم قابل نشستن نیست با این وجود که از قرارداد من هنوز مونده به نظر شما من باید چطور پول پیش رو پس بگیرم ؟و بهم میگه برو جایی دیگه جونتو نجات بده منم با این وضع پولی ندارم ایا من جایی دیگه برم هزینه هایی که میکنم به عهده کی هست ؟ممنون از پاسختون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا