وبلاگ

با انتخاب یک وکیل مهاجرت خوب، پول بیشتری پس انداز کنید

‌تصمیم به مهاجرت، یک تصمیم کاملا حیاتی و حساس است. بارها شنیده‌ایم و دیده‌ایم افرادی در رابطه با فرایند مهاجرت خود، با حسرت و افسوس سخن می‌گویند. این افراد اگر به هدف خود یعنی مهاجرت دست یافته باشند، با حسرت کمتری در این باره صحبت می‌کنند؛ ولی افرادی که موفق نشده باشند از صحبت کردن درباره آن دچار ناراحتی و پشیمانی خواهند شد. این افراد اصولا مسیر را کاملا اشتباهی رفته اند و ضررهای زیادی را متحمل شده اند . در صورتی که اگر در گام نخست در مسیر درست قدم می گذاشتند از مشکلات احتمالی جلوگیری می شد.

وکیل مهاجرت
وکیل مهاجرت

در این مقاله می‌خواهیم ترفندی به شما آموزش بدهیم که باعث می‌شود مهاجرت کنید و در کنار آن پول بیشتری برای آینده خود پس‌انداز کنید. می‌توانید پول پس انداز شده‌ی خود را صرف افزایش رفاه در کشور جدید بکنید.

پول خرج کنید؛ ولی عاقلانه

به طور یقین مهاجرت کردن همراه با صرف هزینه است. هیچ کسی را به طور رایگان به کشور جدیدی راه نمی‌دهند؛ مگر اینکه فرد بخواهد از طریق پناهندگی اقامت دریافت کند.

پناهندگی روش مناسبی نیست و علاوه بر این، آن هم هزینه‌های مربوط به خودش را دارد. فردی که تصمیم به مهاجرت از طریق پناهندگی می‌کند، باید خود را به طریقی به کشور جدید برساند. راه دشواری پیش رو دارد و گاهی ممکن است این راه دشوار خیلی بیشتر از راه‌های قانونی هزینه بردارد.

نه تنها در زمینه مهاجرت، بلکه در هر زمینه دیگری هیچ کس دوست ندارد سرمایه خود را بی‌خود و بی‌جهت صرف چیزی هر چند ارزشمند بکند.

ما برای به دست آوردن پول خود، زحمت بسیاری کشیده‌ایم. نباید آن را به صورتی غیرمعقول خرج کینم.

آیا پرداخت پول به وکیل مهاجرت کار عاقلانه‌ای است؟

مسلما بله! گرفتن وکیل برای انجام پروسه مهاجرت کار عاقلانه ای است که حتما حتما باید آن را انجام بدهید. چرا که اگر وکیل نگیرید، خودتان را درگیر جریانی می‌کنید که معلوم نیست انتهایش چه چیزی باشد.

شما نمی‌توانید به تنهایی کارهای مهاجرتی خود را انجام دهید؛ مگر اینکه اطلاعات حقوقی بالایی در زمینه مهاجرت داشته باشید، زبان شما کاملا عالی باشد و شخصیتی دقیق و منضبط داشته باشید.

سهل‌انگاری در یک فرایند به ظاهر ساده، ممکن است پروسه مهاجرت شما را تا مدت‌ها به تعویق بیاندازد. تنها به تعویق افتادن نیست! ممکن است یک اشتباه جدی بکنید و از سمت کشور درخواستی جریمه شوید و نتوانید تا مدت معینی برای گرفتن ویزا درخواست بدهید.

پس شما به وکیل نیاز دارید! برخی از اوقات گرفتن وکیل و پرداخت دستمزد به او نه تنها عاقلانه است؛ بلکه به صرفه نیز هست.

به نظر شما چرا؟

چرا گرفتن وکیل به صرفه است؟

هزینه مهاجرت فقط هزینه پرداخت دستمزد به وکیل نیست. برای کارهایی که انجام می‌دهید، درخواست‌ها، ترجمه‌های مدارک و خیلی موارد دیگر نیاز دارید که پول بپردازید. این پول، چه شما وکیل داشته باشید و چه نداشته باشید باید پرداخت شود. گاهی درخواست‌های مجدد، هزینه بیشتری پای شما می‌اندازند. در نتیجه‌ بهتر است همیشه هر کاری را یک بار انجام بدهید و احتمال صرف هزینه‌های بیشتر را به حداقل برسانید.

پس گرفتن وکیل به صرفه است.

البته! مبادا با این تصور که گرفتن وکیل به صرفه است، به سراغ هر وکیلی بروید! فقط یک وکیل مهاجرتی خوب است که به صرفه است؛ نه هر وکیلی!

انتخاب یک وکیل مهاجرت خوب برابر است با پس انداز بیشتر

گاهی وقت‌ها، وکیل نگرفتن بهتر از وکیل گرفتن است! باور کنید مزاح نیست. درست است که اگر خودتان اقدام کنید احتمال ریجکت شدن شما به خاطر ناآگاهی‌ها و عدم تجربه کافی زیاد است؛ ولی حداقل برای این ریجکت شدن دستمزدی به وکیل پرداخت نمی‌کنید. حال تصور کنید که ریجکت شوید؛ درحالی که پول هنگفتی به یک وکیل مهاجرتی داده‌اید. به این می‌گویند بدتر از بد!

وکیل مهاجرت خوب
وکیل مهاجرت خوب

وقتی یک وکیل خوب انتخاب می‌کنید از چند طریق باعث پس انداز بیشتر خواهید شد:

  • زودتر جواب می‌گیرید: آن وقت، به جای اینکه زمان خود را صرف کارهای مهاجرت کنید، صرف کار جدید در کشور جدیدی خواهید کرد که مقدمات پیشرفت شما را فراهم کند.
  • یک بار پول می‌پردازید: درخواست مجدد، هزینه بردار است. همچنین، گرفتن وکیل جدید هم به همین صورت است. وقتی که برای بار دوم به یک وکیل مراجعه می‌کنید یعنی هزینه دوباره کردن و این پس انداز شما را هدر خواهد داد.
  • از روش درستی اقدام می‌کنید: انتخاب روش درست برای مهاجرت، خیلی اهمیت دارد. برخی اوقات شما می‌توانید از روش‌ها مختلفی استفاده کنید. برخی از این روش‌ها تسهیلاتی را برای شما در نظر می‌گیرند و اقدام از طریق آنها نسبت به خیلی از روش‌های دیگر به صرفه‌تر است. یک وکیل خوب، به درستی شرایط شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌داند کدام راه برای شما مناسب‌تر است.

علاوه بر همه اینها، وکیل انتخابی شما ممکن است خوب باشد؛ ولی دوبله از شما پول بگیرد. یعنی بیشتر از چیزی که مستحق دریافت آن است. به این صورت هم پس انداز شما به هدر خواهد رفت. بهتر است به دنبال یک وکیل خوب و اما منصف باشید.

چطور یک وکیل مهاجرت خوب و منصف پیدا کنیم؟

پیدا کردن یک وکیل مهاجرت خوب و منصف سخت است؛ ولی نه وقتی که بدانید چطور باید آن را پیدا کرد.

وکیل مهاجرت خوب
وکیل مهاجرت خوب

برای پیدا کردن وکیل مهاجرتی خوب کارهای زیر را انجام بدهید:

    • از دیگران سوال کنید! احتمالا نام چند وکیل را از زبان آنها خواهید شنید. شنیدن بیشتر نام یک وکیل از زبان دیگران، به این معنی است که کاربلد است و به همین خاطر بیشتر شهرت دارد.
    • از افرادی که مهاجرت کرده‌اند بپرسید. آنها بهتر می‌توانند شما را راهنمایی کنند. احتمال اینکه آنها تجربیات خوب یا بدی را با وکلای مختلف گذرانده باشند بیشتر است. می‌توانند به شما بگویند که سراغ چه کسی بروید و سراغ چه کسی نروید.
    • پرونده‌های موفق آنها را بررسی کنید. اگر چند نفر از دوستان شما، به یک وکیل مراجعه کرده‌اند، ببینید که چه تعدادشان موفق شده‌اند و چه تعدادشان ناموفق بوده‌اند. وکیلی که تعداد پرونده‌های موفق بیشتری داشته باشد بهتر است.
    • آنلاین تحقیق کنید. ممکن است شما دوستان زیادی نداشته باشید که سر و کارشان با مهاجرت باشد. بهتر است از طریق فضای وب شروع به تحقیق کنید. احتمالا دوستان مجازی بسیاری هم پیدا خواهید کرد.
    • تجربه کاری وکلای مختلف را مورد بررسی قرار دهید. هر چه سابقه بالاتر باشد، تجربیات نیز بیشتر است. وکیل انتخابی چند سال است که در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کند؟ این می‌تواند بسیار موثر باشد.
    • از موسسات کمک بگیرید. معمولا موسسات مهاجرتی، وکلای متعددی دارند. تعداد وکیل بیشتر، یعنی به اشتراک گذاری تجربیات بیشتر و عملکرد دقیق‌تر.
    • دستمزدها را مقایسه کنید! دستمزد خیلی بالا یا دستمزد خیلی پایین ممکن است تا حدی مشکوک باشد؛ مگر اینکه وکیل انتخابی، از لحاظ قابل اعتماد بودن کاملا اوکی باشد و نام او را بارها به عنوان یک وکیل خوب مهاجرتی از افراد مختلف شنیده باشید.

منبع: حقوق نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا