دانستنی های حقوق

آدرس و محل و شماره تلفن و وظایف دادسرای انتظامی قضات

  • اما این نظارت و کنترل ویژه به چه دلیلی است؟  قاضی با جان و مال و ناموس مردم سروکار دارد و اصولاً با اجرای صحیح قوانین، حافظ آن‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل است که قاضی باید از هر جهت دارای صفات ممتاز باشد.

 

تعقیب انتظامی در اصطلاح حقوقی به معنای تعقیب در دادگاه‌های انتظامی است. تعقیب انتظامی در اصطلاح حقوقی به معنای تعقیب در دادگاه‌های انتظامی است.
دادگاه انتظامی در اصطلاح حقوقی عبارت است از، هیأت انتخاب شده به وسیله‌ اعضای یک جامعه، به منظور حفظ نظم داخلی آن جامعه، مانند دادگاه انتظامی قضات، برای حفظ نظم جامعه‌ قضات، دادگاه انتظامی وکلاء و دادگاه انتظامی سردفتران است.
مسأله‌ قضاوت به دلیل اهمیتی که در طول تاریخ داشته همیشه از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده است. چه از نظر کسانی که به آن اشتغال دارند و چه از جهت نظارت و کنترلی که حکومت بر آنها اعمال می‌کند.
اما این نظارت و کنترل ویژه به چه دلیلی است؟  قاضی با جان و مال و ناموس مردم سروکار دارد و اصولاً با اجرای صحیح قوانین، حافظ آن‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل است که قاضی باید از هر جهت دارای صفات ممتاز باشد.
ولی مانند هر جامعه‌ دیگری، امکان دارد در میان جامعه‌ قضات نیز معدود افرادی یافت شوند که از حریم اخلاق و قانون خارج می‌شوند.
در این صورت نه تنها باعث لکه‌دار شدن جامعه‌ قضات می‌شوند؛ بلکه خطر این انحراف اخلاقی و تجاوز به قانون به مراتب بیشتر از اعمال تجاوز‌کارانه‌ مردم عادی است. بنابراین طبیعی است که برای حفظ سلامت اخلاقی چنین جمعیتی، کنترل شدید حکومتی و تشکیلات قضایی لازم و ضروری است.
دادسرای انتظامی قضات در خیابان 15 خرداد، خیابان خیام روبروی خیابان بهشت و در کاخ دادگستری واقع شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فقط کاشک یک دادگاهی واسه قاضی ها بود که به عملکرد نادرست بعضی از قاضی هابنا به دلایل مختلف …. رسیدگی شود تا حق مظلومی که پول وپارتی ندارد ضایع نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا