دسته‌بندی نشده

آیا از نظر قانون نگهداری سگ در آپارتمان جرم و تخلف است؟

  • البته اگر یکی از همسایگان ساختمان به دادسرا در این مورد شکایت کند و بتواند ثابت کند که نگهداری و رفت و آمد حیوان خانگی تهدید علیه بهداشت محسوب می شود بنا به نظر قاضی می تواند از مصادیق جرم

 

 

تا کنون چندین بار با عناوین مختلف طرح های در این خصوص به مجلس ارائه شده است که هیچ یک از آن ها لباس قانون به خود نپوشیده است.

 

در حال حاضر با توجه قوانین فعلی کشور به نظر می رسد عنوان مجرمانه مشخص در خصوص سگ گردانی یا نگهداری حیوانات اهلی در آپارتمان ها وجود ندارد.

ولی شما میتوانید با گرفتن یک مربی سگ یک حیوان خانگی بسیار عالی داشته باشید.

اگر یکی از همسایگان ساختمان به دادسرا در این مورد شکایت کند و بتواند ثابت کند که نگهداری و رفت و آمد حیوان خانگی تهدید علیه بهداشت محسوب می شود بنا به نظر قاضی می تواند از مصادیق جرم ماده 688 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی باشد.

البته اگر یکی از همسایگان ساختمان به دادسرا در این مورد شکایت کند و بتواند ثابت کند که نگهداری و رفت و آمد حیوان خانگی تهدید علیه بهداشت محسوب می شود بنا به نظر قاضی می تواند از مصادیق جرم ماده 688 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی باشد و یا این که اگر حیوان خانگی مذکور سر و صدای غیر متعارف (مثل پارس های شبانه سگ) ایجاد کند در این مورد نیز همسایگان می توانند برای رفع مزاحمت به دادسرا مراجعه کنند. بهتر است استشهادیه ای از سایر همسایگان تهیه کنید.

اما بر طبق تبصره ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها مصوب 1347 نگهداری حیوانات در قسمت های مشترک ساختمان ممنوع است.

alomorabi.com

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. فقط میشه متاسف بود برای مردمی که بعد از ۱۴۰۰سال هنوز سگ را نجس میدانند. ما دیگه مردمی شدیم که نه فقط ادعا داریم. نه به انسان رحم داریم و نه به حیوان. اگه هرکسی سرش به زندگی خودش بود و میفهمید خونه همایش بعش ربطی نداره خیلی خوب میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا