وبلاگ

معرفی بهترین وکیل ملکی

وکیل ملکی همان وکیل دادگستری می باشد با این تفاوت که وی تخصص و تبحر ویژه ای در دعاوی ملکی دارد.  البته هر چند که توانایی قبول و به نتیجه رساندن آن را دارند اما ترجیح آنها تمرکز روی تخصص انتخابی خود یعنی دعاوی ملکی می باشد. اغلب افراد وقتی با مشکلات ملکی مواجه می شوند به دنبال وکیل ملکی خوب و با تجربه و رزومه قوی در دعاوی ملکی برای پیگیری و دفاع از حق خود می باشند. وکیل ملکی گروه دیده بان حقوق امیر از جمله وکلای مجرب ملکی در تهران می باشد که سابقه و تجربه های موفق زیادی در دعاوی ملکی دارد. وی به تمامی قوانین و روند دادگاه ها و همه مراحل دعاوی ملکی از نظر حقوقی و از نظر عملی کاملا مسلط و مجرب می باشد. گروه وکلای دیده بان حقوق امیر در این مقاله سعی دارد درباره انواع دعاوی حقوقی ملکی و انواع دعاوی کیفری ملکی و توضیحات مربوط به آن صحبت کند

می توانید برای مشاوره و تنظیم قرارداد توسط وکیل مجرب و متخصص عقد قرارداد در گروه وکلای دیده بان حقوق امیر با شماره های 02188928452 و 09124726641تماس بگیرید.

آدرس تهران، خیابان فلسطین شمالی، نبش کوچه شهید نجف غزایی عتیق، پلاک 475، طبقه پنجم، واحد 57.

معرفی بهترین وکیل ملکی

انواع دعاوی ملکی

دعاوی ملکی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می شوند. از جمله دعاوی حقوقی می توان به دعاوی 3 گانه شامل تصرف عدوانی، ممانعت از حق و مزاحمت، الزام به تنظیم سند رسمی، حکم تخلیه مستاجر و درخواست صدور دستور تخلیه فوری، الزام به ایفای تعهد مبنی بر تحویل مبیع، ادعای انکار، تردید و جعل نسبت به اسناد عادی مطروحه در دعوا و همچنین ادعای جعل نسبت به اسناد رسمی، خلع ید و دعاوی فسخ و …. اشاره کرد. همچنین دعاوی کیفری ملکی نیز شامل وجه کیفری دعوای تصرف عدوانی، فروش مال غیر، کلاهبرداری، معامله معارض و غیره می باشد. طرح دعوا و پیگیری اینچنین پرونده ها فقط باید توسط یک وکیل ملکی معتبر و با تجربه انجام شود. در ادامه به بررسی برخی از این دعاوی می پردازیم.

– الزام به تنظیم سند رسمی: در صورتی که ملکی بین خریدار و فروشنده معامله شود و فروشنده در تاریخ مورد توافق طرفین، برای انتقال رسمی ملک در دفترخانه اسناد رسمی حاضر نشود، تشریفات رسمی نقل و انتقال انجام نمی شود. در این حالت خریدار برای صدور سند رسمی ملک مورد معامله به مشکل می خورد که در این صورت خریدار باید دعوای الزام به تنظیم سند رسمی را در مراجع قضایی مطرح نموده و درخواست الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی ملک را به دادگاه ابراز نماید. دادگاه در این حالت با بررسی دلایل مطرح شده توسط خواهان یا همان خریدار، فروشنده را ملزم به اقدامات لازمه جهت تنظیم سند رسمی می نماید که چنانچه فروشنده در دعوای فوق حاضر نشود یا حکم دادگاه را اجرا ننماید، دادگاه با صدور دستور به اداره ثبت اسناد و املاک، اداره مربوطه را به صدور سند رسمی رهنمون می کند.

حکم تخلیه مستاجر و درخواست صدور دستور تخلیه فوری

بعضا پیش می آید که مستاجر در تاریخ انقضای عقد اجاره اقدام به تخلیه ملک مورد اجاره نمی نماید. موجر یا مالک ملک در این حالت چه اقداماتی را می تواند در دستور کار خویش قرار دهد؟ معمولا ابتدا به ساکن مالک می تواند درخواست صدور تخلیه فوری ملک خود را به شورا حل اختلاف ابراز نماید. که چنانچه دلایل ابرازی مالک یا وکیل ایشان وارد باشد، محکمه مربوطه اقدام به صدور دستور تخلیه فوری می نماید که متعاقب آن مستاجر ملزم به تمکین از این تصمیم می باشد. در ادامه نحوه اجرای دستور تخلیه را به طور کامل بررسی می کنیم البته که توصیه گروه وکلای دیده بان حقوق امیر در این مواقع این است که مالک برای پیگیری دعوای خود از یک وکیل ملکی مجرب و متخصص بهره ببرد.

همچنین مالک می تواند در این خصوص اقدام به ارائه دادخواست حکم تخلیه از طریق دادگاه اقدام نماید که در اینصورت نیز چنانچه دادخواست ایشان به لحاظ شکلی و ماهوی و ادله ابرازی تکمیل باشد، دادگاه مربوطه اقدام به صدور دادنامه حکم تخلیه می نماید که معاقب قطعی شدن رای مذکور، خوانده دعوا یا همان مستاجر ملزم به تخلیه ملک می باشد.

تفاوت دستور تخلیه و حکم تخلیه

وکیل ملکی گروه وکلای دیده بان حقوق امیر می گوید اگر عقد قانونی اجاره مطابق با قانون روابط بین موجر و مستاجر تنظیم شده در سال 1376 که شامل موارد زیر می باشد:

  1. اجاره نامه باید دارای مدت زمان باشد و اگر فاقد مدت باشد معتبر نیست.
  2. اجاره نامه باید در دو نسخه تنظیم شده باشد.
  3. هم موجر و هم مستاجر باید هر دو نسخه اجاره نامه را امضا کنند.
  4. دو نفر به عنوان شاهد باید هر دو نسخه اجاره نامه را امضا کنند.

در اجاره نامه بین طرفین رعایت شده باشد و پس از پایان مدت زمان اجاره مستاجر از تخلیه ملک امتناع کند، مالک می تواند اقدام به گرفتن دستور تخلیه کند. نکته مهم آن است که دستور تخلیه فوری می باشد و برای اجرای دستور تخلیه نیازی به صدور اجرائیه نمی باشد.

معرفی بهترین وکیل ملکی

اما اگر به دلایلی شرایط عقد قانونی که در قانون روابط بین موجر و مستاجر ذکر شده است رعایت نشده باشد و حتی اگر یکی از آن شرایط نیز رعایت نشده باشد، مالک باید برای تخلیه ملک خود دادخواست صدور حکم تخلیه را به همراه مدارک و مستندات به دادگاه ارائه دهد. دقت کنید که حکم تخلیه فوری نمی باشد و پس از صدور رای دادگاه مستاجر 20 روز فرصت اعتراض و درخواست تجدیدنظرخواهی را دارد.

دستور تخلیه چگونه اجرا می شود؟

درباره نحوه اجرای دستور تخلیه، اگر ملک مورد اجاره مسکونی باشد مالک باید به شورا حل اختلاف محلی که ملک خود در آن واقع شده است مراجعه کند و یا از طریق دفاتر خدمات قضایی دعوای خود را به شورا تقدیم کند.

اما اگر ملک مورد اجاره تجاری باشد، مالک باید به دادگاه عمومی محلی که ملک خود در آن واقع شده است مراجعه کند و درخواست دستور تخلیه را مطرح نماید.

پس از صدور دستور تخلیه از طرف شورا حل اختلاف و یا دادگاه، این دستور ظرف مهلت 24 ساعت به متصرف یا همان مستاجر ابلاغ می شود و مستاجر از زمان ابلاغ دستور تخلیه حداکثر سه روز برای تخلیه کردن ملک مورد اجاره فرصت دارد.

باید توجه داشته باشید تنها زمانی اجرای دستور تخلیه اتفاق می افتد که صاحب ملک پول پیش دریافت کرده از مستاجر را به او پرداخت کرده باشد و رسید پرداخت خود را به شورا حل اختلاف و یا دادگاه ارائه کرده باشد.

نتیجه گیری

باید بدانید که دعاوی ملکی از جمله دعاوی می باشد که برای طرح و پیگیری آن نیازمند اطلاعات حقوقی ملکی کافی و همچنین تجربه بسیار در پرونده های ملکی مشابه برای به نتیجه رسیدن آن می باشید. بنابراین بهتر است در این نوع از دعاوی چه به صورت خواهان و چه در مقام خوانده، از مشاوره و حضور یک وکیل متخصص در امور ملکی که دارای اطلاعات کافی و تجربه قابل قبول در این زمینه می باشد استفاده کنید. گروه وکلای دیده بان حقوق امیر در تیم خود از حضور بهترین وکیل ملکی تهران بهره می برد و همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا