طلاق

طلاق توافقی چقدر زمان می برد

  • در عمل شاهد زن و شوهرانی بوده اند که چند روز بعد از تصمیم بر جدایی از طریق طلاق توافقی، پشیمان شده اند و احساسات و عصبانیت اولیه فروکش کرده است.

 

اما اگر در مورد طلاق توافقی فقط مدت زمان آن مد نظرتان می باشد باید گفت که در شهرهای مختلف ایران رویه محاکم خانواده متفاوت است و متاسفانه رویه یکسانی وجود ندارد. جالب این که حتی در شهر تهران هر شعبه دادگاه خانواده برای خود مشی مخصوصی دارد. بعضی قضات وقت رسیدگی تعیین می کنند و طرفین یا وکلای آن ها را ضمن تعیین وقت برای رسیدگی دعوت می کنند و بعضی از دادگاه ها نیز در وقت فوق العاده و در مدت زمان کمتری به پرونده رسیدگی و رای (گواهی عدم امکان سازش) صادر می کنند. در واقع می توان گفت هر شعبه ای که دادخواست طلاق توافقی به آن ارجاع می شود با توجه به سلیقه قاضی مدت زمان مربوط به خود دارد. عده ای از قضات معتقدند اگر مراحل طلاق توافقی کمی طولانی شود ممکن است بعضی از زوجین از تصمیم خود برای جدایی که بعضا در عصبانیت اتخاذ کرده اند، منصرف شوند.

در عمل شاهد زن و شوهرانی بوده اند که چند روز بعد از تصمیم بر جدایی از طریق طلاق توافقی، پشیمان شده اند و احساسات و عصبانیت اولیه فروکش کرده است.

به هر حال در عمل اکثر زوجینی که تصمیم به طلاق توافقی می گیرند بسیار عجله دارند و معمولا با مراجعه به وکیل خواستار این هستند که در کمترین زمان ممکن کار تمام شود. اما با توجه به این که در هر دوره شرایط اخذ طلاق توافقی کمی تغییر می کند و می بایستی در هر دوره مطلب به روز تری نگارش کرد به اطلاع موکلین محترم می رساند که هم اکنون در اکثر دادگاه های خانواده تهران از صفر تا صد یعنی شروع دادخواست تا اخذ رای حدود 3 الی 5 روز و حداکثر یک هفته به طول می انجامد و در صورت داشتن وکیل نیازی به حضور زوجین در تمام مراحل نیست. البته اگر در این خصوص تغییر زمان اخذ گواهی عدم امکان سازش به وجود آید به اطلاعتان رسانده می شود. حال که این مطلب را مطالعه کردید کمی در مورد مشاوره اجباری در طلاق توافقی هم صحبت کنیم. ما معتقدیم اگر تمایل به مشاوره دارید بهتر است با پرداخت کمی هزینه از مشاوره های خصوصی خانواده در هر شهری که هستید استفاده کنید. متاسفانه مشاوره های دادگستری که برای طلاق توافقی اجباری شده است لا اقل در شهر تهران تشریفاتی و در عمل بی فایده است.

امیدواریم که در این مطلب به جواب سئوال های شما در خصوص طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟، طلاق توافقی چند روز طول می کشد؟، مدت زمان طلاق توافقی، طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟ پاسخ داده باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا