وبلاگ

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در شهر های خرم آباد، رشت، زنجان

باغ گردو به دلایل علمی و کشاورزی زیادی می‌تواند سودآور باشد، درخت گردو رشد سریعی دارد و  چندین سال بعد از کاشت به اندازه‌ی تولید قابل توجهی خواهد رسید، این مزیتی است که در مقایسه با سایر درختان میوه مانند سیب، زیتون و بادام باعث ارجحیت آن در بین باغداران شهر خرم آباد رشت و زنجان شده است؛ البته از نظر کشاورزان این شهرها نهال گردو به صورت عمومی می‌تواند در بسیاری از خاک و شرایط آب و هوایی رشد کند، نهال گردو ژنوتیپ مقاومت بالایی نسبت به سرما و باران داشته و می‌توانند در مناطق مرتفع یا پست، بدون محدودیت ارتفاعی رشد کنند.

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در شهر های خرم آباد، رشت، زنجان

مراحل آماده‌ سازی خاک باغ برای خرید نهال چگونه است؟

با اینکه خرید نهال گردو در خرم آباد مناسب و مرغوب تاثیر زیادی بر روی باردهی و درآمد باغ گردو دارد،ولی باغداران باید قبل از خرید نهال گردو خاک باغ را برای کاشت این درخت آماده سازی کنند، مهندسین نهالستان‌های جهاد کشاورزی به هنگام فروش نهال گردو به کشاورزان شهر خرم آباد، رشت و زنجان مراحل آماده‌سازی خاک باغ را به طور کامل توضیح می‌دهند، مراحل آماده‌سازی خاک باغ در حالت کلی شامل مراحل زیر است:

  • بررسی خاک: در ابتدا باید خاک باغ را بررسی کرده و ویژگی‌های آن را مشخص کنید، این شامل ترکیب شیمیایی خاک، قدرت زهکشی، سطح نشتی و سطح اسیدیته خاک است.
  • نمونه‌برداری خاک: برای بررسی ترکیب و ویژگی‌های خاک دقیق‌تر، باید نمونه برداری از خاک انجام شود، نمونه‌های خاک باید از عمق‌های مختلفی دریافت شوند.
  • تجزیه خاک: نمونه‌های خاک باید به آزمایشگاه فرستاده شوند تا تجزیه و تحلیل شوند، در این مرحله، ویژگی‌های شیمیایی خاک مانند pH، مواد مغذی، ترکیب معدنی و غیره بررسی می‌شوند.
  • تقویت خاک: در صورت نیاز، می‌توانید با استفاده از پیوند دهنده‌ها و مواد تقویت‌کننده‌ای مانند کمپوست یا خاک پوششی، خاک را تقویت کنید، این مرحله برای بهبود خصوصیات زهکشی و بنیه خاک بسیار مفید است.
  • آبیاری خاک: قبل از خرید نهال گردو و کاشت آن: خاک را به طور مناسب آبیاری کنید تا رطوبت مورد نیاز برای رشد گیاهان فراهم شود، شامل آبیاری عمیق خاک و ایجاد لایه‌های زیر خاکی مناسب هست.
  • نفوذپذیری خاک: برای افزایش نفوذپذیری خاک و جلوگیری از رطوبت نشتی، می‌توانید موادی مانند کودهای زیستی، آهک، کمپوست و غیره را به خاک اضافه کنید، این کار باعث افزایش نفوذپذیری و رطوبت‌ دهی بهتر خاک می‌شود.
  • آماده‌سازی بستر کاشت: قبل از کاشت درخت گردو، گودالی با عمق مناسب و فاصله اصولی را آماده سازی کنید، فاصله کاشت استاندارد برای نهال گردو ژنوتیپ ۶ متر است در واقع در یک هکتار زمین کشاورز می‌تواند حداقل ۲۸۰ اصله نهال گردو را کاشت کند.

نهال گردو

نکات مهم برای انتخاب و خرید نهال گردو در شهر خرم آباد رشت و زنجان چیست؟

برای خرید نهال گردو و کاشت آن در شهر خرم آباد و رشت و زنجان، یک کشاورز باید اطلاعات دقیق و علمی در مورد اکوسیستم منطقه خود به دست بیاورد تا بر اساس آن بتواند نهال گردو سازگار را تشخیص دهد، برای راهنمایی بیشتر ما پیشنهاد می‌دهیم قبل از خرید نهال گردو در رشت اطلاعات زیر را در مورد اکوسیستم منطقه تهیه کند:

 

ویژگی اکوسیستم منطقه هدف از دریافت این اطلاعات
شرایط آب و هوایی شامل دما، میزان بارش، رطوبت هوا،تابش نور خورشید و باد است؛ این اطلاعات به کشاورز کمک می‌کند تا بفهمد آیا منطقه مناسب برای کاشت نهال گردو است یا خیر؟
خاک و ترکیبات آن شامل نوع خاک، بافت، نیتروژن، پتاسیم و فسفر خاک است، اطلاعات در مورد خاک به کشاورز کمک می‌کند تا بفهمد آیا خاک مناسب برای رشد و توسعه نهال گردو است یا نه؟ در صورت مناسب نبودن با مشاوره گرفتن از مهندسین نهالستان و استفاده از کودهای مکمل می‌تواند خاک باغ را مغذی کند.
بررسی محصولات مشابه کشاورز می‌تواند محصولات نهال گردو در منطقه یا استان مشابه بررسی کند تا ببیند آیا گردو در این منطقه با موفقیت کاشته شده است یا خیر؟
بررسی طبیعت خاص منطقه ممکن است منطقه دارای شرایط خاصی مانند شیب تیماری، نقشه دامنه یا وجود بستر آب باشد، کشاورزان شهر خرم آباد رشت و زنجان باید این تصاویر را بررسی کند تا از امکان توجه به این مسائل در فرآیند کاشت نهال گردو آگاهی یابد.
منابع آبی اگر نهال گردو نیاز به آبیاری دارد، در دسترس بودن منابع آبی می‌تواند مهم باشد، کشاورز باید مطمئن شود که منابع آبی موجود کافی است یا از طریق سیستم مناسبی آبیاری انجام می‌شود.

 

در کل، برای کاشت نهال گردو همه این اطلاعات می‌تواند به کشاورز اطلاعات مفیدی در مورد امکانات موجود در منطقه و یک برنامه مطلوب برای کاشت نهال گردو ارائه دهد.

نهال گردو

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو  در شهر های بیرجند، ارومیه و تهران سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir”  می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو پدرو مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

از دیگر چالش‌های مهم برای کشاورزان قیمت نهال گردو است، خرید نهال گردو در زنجان به صورت اقتصادی به همراه کارت گارانتی به کشاورزان شهر خرم آباد، رشت و زنجان کمک می‌کند تا از تلف شدن سرمایه اولیه خود تا حد زیادی جلوگیری کنند، باغداران عزیز برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه حتماً به سایت تخصصی برتر نهال مراجعه کنند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا