دسته‌بندی نشده

روش ثبت شعبه شرکت های خارجی

روش ثبت شعبه شرکت‌های خارجی
اگر شرکت خارجی ثبت شده در ایران تقاضای تاسیس شعبه را نیز داشته باشد، باید اظهارنامه ثبت به فارسی، سواد مصدق سند ثبت خود شرکت در ایران و سواد مصدق از اختیارنامه نماینده که مدیر شعبه است را تقدیم نماید. (ماده ۸ نظامنامه)
تبصره ـ ممکن است تقاضای ثبت شعبه در ضمن تقاضای ثبت خود شرکت به عمل آید، در این صورت تقدیم سواد مصدق سند ثبت خود شرکت لازم نخواهد بود.
ثبت تغییرات در شرکت‌های خارجی
تغییرات راجع به نمایندگان شرکت و یا مدیران یا شعب آن باید به اداره ثبت شرکت‌های و موسسات غیر تجاری کتباً اطلاع داده شود و تا وقتی که این اطلاع داده نشده عملیاتی که نماینده و یا مدیر سابق بنام شرکت انجام داده عملیات شرکت محسوب است، مگر اینکه شرکت اطلاع اشخاصی را که به استناد این ماده ادعای حقی می‌کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبوت برساند. (ماده ۷ قانون ثبت شرکت‌ها)
قانون ثبت شرکت‌ها در خصوص ورشکستگی، انحلال و تصفیه شرکت‌های خارجی مورد را به برگزار نموده به طور مسلم در هنگامی که شرکت در کشور اصلی خود ورشکسته یا منحل می‌گردد و شعبه او نیز در ایران منحل می‌گردد و انحلال ورشکستگی آن‌ها تابع مقررات اصلی خود شرکت می‌باشد.
تذکر: نظر به اینکه شرکت‌های خارجی صرفاً توسط اداره ثبت استان تهران به ثبت می‌رسند لذا بنابر اصل صلاحیت محلی اسناد در صورت لزوم این شرکت‌ها فقط می‌توانند از طریق استان تهران کارت بازرگانی دریافت دارند.
شرایط صدور مجوز موردی (جایگزین کارت بازرگانی) برای کسانی که کارت آنان در دست تمدید یا مفقود شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا