نامه نگاری

نمونه نامه درخواست نمره از استاد

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

پیش از خرید خانه، از همسایه ، و پیش از راهى شدن، از همراه پرس و جو کنید

 

اِلتَمِسُوا الجارَ قَبلَ شِراءِ الدّارِ وَ الرَّفیقَ قَبلَ الطَّریقِ
=================================================================================

ترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب ………….فرزند ……… دارای شماره دانشجوئی ………دانشجوی رشته ……… دانشگاه سرتاسری  ورودی سال ………دارای واحد درسی ……….به میزان 3 واحد  با توجه به عدم توانایی در درک مطالب درسی و یادگیری مباحث ارایه شده در درس مذکور و نیاز به نمره ، عاجزانه تقاضا دارم مرحمت نموده نمره قبولی را به اینجانب صدقه دهید و مرا از گذراندن این درس معاف نمایید. من اقرار می کنم که بعلت مشغله های فراوان غیر درسی – که در این مجال نمی گنجد – از یادگیری مطالب عاجزم و خداوند این توانایی را در من قرار نداده است که بتوانم با پاسخ دادن به سوالات امتحانی نمره ی قبولی را کسب کنم؟! اسم منو بزار اسیر ! گیج ! دودره باز !

و متاسفانه با وجود این ناتوانی و عجز ، به هر دلیل باید بعنوان فارغ التحصیل این رشته نیز در نهایت معرفی شوم ! ( فکر آبروی ما باشید … ) برای من هرگز مهم نیست و نبوده که توانمندی های لازم برای پرداختن به این حرفه را خواهم داشت یا خیر ، تنها میخواهم به هر شکل که ممکن است قبولی در درسها را کسب کرده و مدرک مربوطه را اخذ نمایم. ؟! ( پارتی موجود است ! )

خواهشمند است با صدقه نمره قبولی به اینجانب موافقت نموده و مرا از وقت گذاشتن برای یادگیری بیهوده مطالب معاف کنید! چرا که یقین دارم از یادگیری عاجز و ناتوان هستم ! و اصلا مهم نیست که پس از این ، کارها را چگونه انجام خواهم داد ، راهی حتما وجود خواهد داشت.

خداوند به متصدقان اجر دهد بویژه آنها که دستگیر  ناتوانان و عاجزانند! ضمنا آقایان فلانی و بهمانی هم سلام رسوندند و التماس دعا داشتند !

نام و نام خانوادگی متقاضی و شاهد  امضا و اثر انگشت  و تاریخ …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا