جرایم رایانه ای

اگر کسی در تلگرام تهدید به انتشار عکس کند

 

  • پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین: هرچند که خود شما در برقراری رابطه و دادن اطلاعات شخصی خود مقصر بوده اید و تلگرام نیز بدلیل آنکه یک شبکه اجتماعی خارجی است، هیچ تعهد و چارچوبی در این مورد ندارد،

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره آشنایی با مردی در تلگرام و درنهایت تهدید از جانب وی برای برای برقراری رابطه این است:

با سلام. من دختر ۱۸ ساله‌ای هستم که با یک آقای ۲۵ ساله در تلگرام دوست شدم. بعد از مدتی چت ایشان تقاضای روابط نامشروع از من داشت به این عنوان که میتوانیم صیغه کنیم. من تلگرام و شماره‌ وی را بلاک کردم؛ اما با دو شماره دیگر به من پیام داد و تهدیدم کرد که با توجه به اطلاعاتی که از من دارد، آبرو ریزی می‌کند و خواست تمام خواسته هایش را اجرا کنم. میخواستم بدونم مراحل شکایت از این فرد چگونه است و من باید چه کنم؟ ضمنا ما دیدار حضوری نداشته ایم، ولی او اطلاعات زیادی از من دارد.
پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین: هرچند که خود شما در برقراری رابطه و دادن اطلاعات شخصی خود مقصر بوده اید و تلگرام نیز بدلیل آنکه یک شبکه اجتماعی خارجی است، هیچ تعهد و چارچوبی در این مورد ندارد، اما با توجه به شرایط پیش آمده، ضمن حفظ و تامین دلایل موجود، مانند گرفتن اسکرین شات از پیام‌ها و تهدید‌های صورت گرفته به دادسرای جرایم رایانه‌ای به منظور شکایت از نامبرده مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا