دسته‌بندی نشدهنظام وظیفه

برای پیشگیری از جرم فرار از خدمت 87 راه پیشنهاد دادیم

 

  • پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع علمی بوده و باید برای پیشگیری از جرایم، آسیب ها و راهکارها شناسایی شود و در زمینه های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد که در این مسیر همکاری دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.

 

صفری با اشاره به راهکارهای ارائه شده در زمینه پیشگیری از وقوع جرم فرار از خدمت گفت: در سال گذشته از بین بیش از 3 هزار راهکار و پیشنهاد، 98 راهکار مشترک و قابل اجرا انتخاب و استخراج شد.

به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمود صفری در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین برگزار شد، گفت: اداره کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان این راهکارها را ذیل 10 مولفه دسته بندی کرده که از این تعداد، پنج مولفه برون سازمانی و پنج مولفه درون سازمانی است.
وی افزود: ایجاد و ارتقای ساختار مشاوره، توسعه عدالت سازمانی، پرهیز از تبعیض، حفظ حرمت کارکنان، توجه و بهبود شرایط محیطی و آموزش های پیشگیرانه بخشی از مولفه های پیشگیری از وقوع جرم است.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم مورد تفکیک قرار گرفته و به سه قسمت فرهنگی و اجتماعی، نظامی و انتظامی و قضایی و کیفری تقسیم شده است.
صفری در خصوص آموزش های پیشگیرانه گفت: در تمام یگان های نظامی و انتظامی زمینه برای آموزش و آگاه سازی اعضای نیرو های مسلح فراهم شده و کلاس های آموزشی برای ارتقای سطح کمی و کیفی دانش نظامیان توسط قضات برگزار می شود.

پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع علمی بوده و باید برای پیشگیری از جرایم، آسیب ها و راهکارها شناسایی شود و در زمینه های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد که در این مسیر همکاری دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع علمی بوده و باید برای پیشگیری از جرایم، آسیب ها و راهکارها شناسایی شود و در زمینه های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد که در این مسیر همکاری دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است. صفری تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم نیاز به اندیشه دارد و باید در این راه از تجارب صاحب نظران بهره برد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: اصرار و خواهش برای یک موضوع اُبهت انسان را کاهش داده و آدمی را در سختی می کشاند پس خواهش در برابر غیرخدا اُبهت انسان را پایین می آورد.
وی افزود: هر شخصی که از او تعریف نابجا شود، مورد سوءظن قرار می گیرد و بسیار ناپسند است که انسان مومن به چیزی علاقه مند باشد که او را خوار می کند، بنابراین انسان برای اینکه خوار نشود باید از موارد متعدد دوری کند؛ یکی از این موارد دنیادوستی است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا