دسته‌بندی نشده

رگ سفید چرا آتش گرفت

  • نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، افزود: خوشبختانه تلاش شبانه روزی صورت گرفت و از تمام اهرم ها و تکنولوژی ها برای خاموشی چاه استفاده شد.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:کمیسیون انرژی و سیستم های بازرسی، رخداد آتش سوزی در چاه ۱۴۷ رگ سفید را بررسی خواهند کرد تا میزان خسارات و دلایل وقوع آتش سوزی را برآورد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت،  اسدالله قره خانی با اشاره به خاموشی آتش میدان نفتی رگ سفید، گفت: شب گذشته فراکسیون نفت و نیرو نشستی با وزیر نفت داشت که در آن نشست به زنگنه خبری داده شد مبنی بر اینکه چاه رگ سفید از قسمت بالا خاموش شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این نشان می دهد که تکنولوژی به کار گرفته شده در خاموشی این چاه جواب می دهد، افزود: این اطفاء حاصل  تلاش کارکنان و کارشناسان وزارت نفت، مدیران مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری و مدیریت وزارت نفت بوده است.

آتش سوزی رگ سفید نادر بود

وی با بیان اینکه کارشناسان وزارت نفت توانستند در موعدی که پیش بینی کرده بودند این آتش را خاموش کنند، ادامه داد: این آتش سوزی در نوع خود نادر بوده  است، چراکه تاکنون حوادث آتش سوزی طی سال های گذشته و دهه های پیشین و حتی زمان جنگ تحمیلی در کشور و در منطقه رخ داده اما هیچ کدام در عمق و شدت بالای فشار و حرارت و آتش به اندازه چاه رگ سفید نبوده است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، افزود: خوشبختانه تلاش شبانه روزی صورت گرفت و از تمام اهرم ها و تکنولوژی ها برای خاموشی چاه استفاده شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصولا در خاموش کردن ها از قسمت پایین محتمل است که گاز در قسمت های پایین وجود داشته و آتش دوباره زبانه بگیرد، تصریح کرد: با استمرار و ثبات شرایط کنونی و اطفاء آتش کمیسیون انرژی و سیستم های بازرسی وارد می شوند تا میزان خسارات و دلایل وقوع آتش سوزی را برآورد کنند تا کمیسیون بتواند گزارش جامعی از آتش سوزی در رگ سفید به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا