پرسش و پاسخقوانین اقتصادی - جرایم مالی

عواقب افتتاح حساب به نام همسر چیست ؟

 

  • در پاسخ به سوال شما باید بیان داشت مشکلات عدیده بسیاری در اثر انجام این دست اقدامات و اعتماد ها برای افراد ایجاد گردیده است و در همین راستا ما همواره افراد را به رعایت احتیاط و اقدامات پیشگیرانه راهنمایی می نماییم.

تسری دادن روابط زناشویی به روابط اقتصادی، می تواند مشکلاتی را برای زوجین دربرداشته باشد. برخی از زوجین، در چارچوب چنین روابطی به نام یکدیگر حساب بانکی بازمی کنند و اقدام به انجام فعالیت های اقتصادی با آن می نمایند. نتیجه چنین اقدامی چیست؟ کارشناسان وکیل آنلاین پاسخ داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، پرسش مخاطب  درباره باز کردن حساب بانکی به نام همسر اینگونه است:

همسر بنده به اسم من حساب باز کرده و با حساب من کار میکند که مبالغ بسیاری جایجا میشود آیا ایشان میتواند ادعا کند که این مبالغ به عنوان مهریه به حساب من وارد شده است؟!

پاسخ کارشناسان :
در پاسخ به سوال شما باید بیان داشت مشکلات عدیده بسیاری در اثر انجام این دست اقدامات و اعتماد ها برای افراد ایجاد گردیده است و در همین راستا ما همواره افراد را به رعایت احتیاط و اقدامات پیشگیرانه راهنمایی می نماییم.

اما در پاسخ به سوال شما باید بیان داشت اینکه شما اجازه بازگشایی حساب به نام خودتان را به همسرتان داده اید و یا آنکه اجازه استفاده از حساب بانکی خود را به همسرتان بدهید، می تواند عواقب بدی برای شما به دنبال داشته باشد، چه اینکه ایشان این امکان را خواهند داشت تا اعلام نمایند مهریه و کلیه حقوق مالی شما را به حساب بانکی تان واریز نموده اند و از این بابت دینی بر عهده ندارند یا حتی این امکان را خواهند داشت تا اعلام نمایند برخی از واریزی های صورت گرفته به حساب شما، به عنوان قرض بوده است و سپس آن مبالغ را از شما مطالبه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا