ثبت اسنادقوانین ثبت اسناد و املاک

وکالتنامه ، سند مالکیت به حساب نمی آید

  • اقبال با اشاره به این که امنیت حقوقی جامعه در گرو تنظیم اسناد رسمی است خاطر نشان کرد: تنظیم سند رسمی گامی ارزشمند در جهت جلوگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ارجاعی به محاکم در این خصوص است.

 

 

با اشاره به ثبت بیش از 687 هزار سند در سامانه الکترونیک دفاتر اسناد رسمی در استان فارس گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه تعداد 687 هزار و 59 سند در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم و ثبت شده است.

وی گفت: از این تعداد سند تنظیمی، بیش از 210 هزار فقره تنظیم وکالت، نزدیک به 106 هزار سند بیع قطعی منقول و غیرمنقول و بیش از 213 هزار فقره گواهی امضا در دفاتر سراسر استان تنظیم شده است.

اقبال با اشاره به این که امنیت حقوقی جامعه در گرو تنظیم اسناد رسمی است خاطر نشان کرد: تنظیم سند رسمی گامی ارزشمند در جهت جلوگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ارجاعی به محاکم در این خصوص است.

وی افزود: یکی از مهمترین معضلات امروز در زمینه نقل و انتقالات، عدم فرهنگ تنظیم اسناد بصورت بیع قطعی است و متأسفانه در بین مردم جامعه امروزی گرایش به سمت تنظیم وکالتنامه رسمی رایج شده که باید در این زمینه راهکاری اندیشیده و اطلاع رسانی شود که وکالتنامه، سند مالکیت محسوب نمی‌شود.

این مقام قضایی وظیفه سران دفاتر را در این خصوص و نیز آگاهی بخشیدن به مردم که بهداشت و امنیت حقوقی در گرو تنظیم سند رسمی است حائز اهمیت دانست.

مدیرکل ثبت فارس همچنین ضمن حساس برشمردن نقش سران دفاتر در جهت تأمین امنیت معاملات و تحقق بهداشت حقوقی بعنوان جزیی از ادارات ثبت اسناد و املاک اظهار کرد: ارتباط کاری مستقیم سردفتران با دستگاه قضایی در کنار توسعه ثبت رسمی اسناد در سطح کشور، باعث استحکام اصل مالکیت شده و در کاهش منازعات و اختلافات ملکی مؤثر بوده است.

اقبال گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر با برنامه‌های مطلوب و مدون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت مکانیزه کردن ارائه خدمات و انجام الکترونیکی فرایندها شاهد سرعت بخشی انجام امور مراجعین و نیز افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات اسناد در معاملات بوده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا