پرسش و پاسخطلاق

روش اثبات عسر و حرج زن برای تقاضای طلاق

  • سلام وقت بخیرمن چندروزپیش درباره مشکلم بهتون پیام دادم وشماراهنماییم کردین اگه میشه میتونیدواضح بگین منظورتون ازاینکه گفتین ازراههای مختلفی میتونم طلاقم روبگیرم چی بودچون همسرم راضی نمیشه مهرموپرداخت کنه وخواهان طلاق توافقی بدون مهریه است

 

اگر زوجه در زندگی زناشویی احساس عسر و حرج و به سختی افتادن داشته باشد، می‌تواند درخواست طلاق بکند. روش اثبات عسر و حرج در دادگاه، موضوعی است که کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره آن توضیح داده‌اند.

، پرسش مخاطب درباره درخواست طلاقِ زوجه با استفاده از قاعده عسرو حرج این است:

سلام وقت بخیرمن چندروزپیش درباره مشکلم بهتون پیام دادم وشماراهنماییم کردین اگه میشه میتونیدواضح بگین منظورتون ازاینکه گفتین ازراههای مختلفی میتونم طلاقم روبگیرم چی بودچون همسرم راضی نمیشه مهرموپرداخت کنه وخواهان طلاق توافقی بدون مهریه است؟وعسروحرج روباچه مدارکی میتونم تودادگاه ثابت کنم اگه جواب بدین واقعاممنون میشم خودم تجربه ایی ندارم متشکرم.

پاسخ کارشناسان :
همانطور که پیشتر در پاسخ به سوال شما بیان داشتیم، یکی از مواردی که به استناد آن می توانید نکاح را منحل نمایید، بوجود آمدن وضعیتی است که ادامه زندگی را برای شما دشوار می سازد.

از طرف دیگر رضایت یا عدم رضایت همسر تاثیری در حق مطالبه مهریه از طرف شما نخواهد داشت.
در مورد اثبات عسر و حرج نیز می توان به شهادت شهود استناد نمود و یا تحقیق محلی از محل زندگی زوجین که برای قاضی محرز گردد زوجه در وضعیت غیرقابل تحمل و مشقت باری زندگی می کند.

اصولا معیار تشخیص عسر و حرج را عرف و تشخیص قاضی دانسته اند و با توجه به حضور مشاور خانم در دادگاه خانواده، تشخیص آن آسانتر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا