دانستنی های حقوق

هر نوع فعالیت در شبکه های هرمی 1 تا 7 سال حبس و زندان دارد

  • هرگونه فعالیت در امور مربوط به شرکت های هرمی از قبیل تاسیس شرکت ، قبول نمایندگی شرکت، عضوگیری در گروه، موسسه یا شرکت برای کسب در آمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید، برای دریافت سود، افراد دیگری را جذب کرده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی، ادامه پیدا کند، جرم است.

 

 

میرکوهی گفت: یک تا ۷ سال حبس در انتظار افرادی است که به تاسیس شبکه های هرمی اقدام می کنند.

به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، عبدالعلی میرکوهی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری اظهار کرد: این روزها برخی افراد سودجو شبکه های کلاهبرداری هرمی تاسیس می کنند و در قانون برای جلوگیری از این جرائم مجازات های مختلفی پیش بینی شده است.

وی گفت: ۱ تا ۷ سال زندان، پرداخت جزای نقدی و برگرداندن پول های دریافت شده از جمله این مجازاتهاست.
این حقوقدان تصریح کرد: هرگونه فعالیت در امور مربوط به شرکت های هرمی از قبیل تاسیس شرکت ، قبول نمایندگی شرکت، عضوگیری در گروه، موسسه یا شرکت برای کسب در آمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید، برای دریافت سود، افراد دیگری را جذب کرده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی، ادامه پیدا کند، جرم است.

هرگونه فعالیت در امور مربوط به شرکت های هرمی از قبیل تاسیس شرکت ، قبول نمایندگی شرکت، عضوگیری در گروه، موسسه یا شرکت برای کسب در آمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید، برای دریافت سود، افراد دیگری را جذب کرده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی، ادامه پیدا کند، جرم است.

وی ادامه داد:اگر عضوگیری با ارائه وعده های دروغین و بی اساس مبنی بر اینکه درآمدهای بالا کسب خواهید کرد، همراه باشد، مشمول جرم کلاهبرداری هم خواهد بود که قانونگذار برای این جرم هم مجازات تعیین کرده است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری تاکید کرد: چنانچه فعالیت این شبکه، گسترده و به قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال شود و در حد افساد فی الارض و اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد مجازات آن، اعدام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا