پرسش و پاسخحقوق جزا

آیا می توانم آزار و اذیت همسایه را به صورت قانونی پیگیری کنم ؟

  • بستگی به نوع اقدامات آنها خواهد داشت. مثلا در صورت ایجاد مزاحمت مانند ایجاد سر و صدا یا ایجاد مانع در راه استفاده از حقوق قانونی‌تان مانند حق استفاده از پارکینگ یا… حسب مورد می توانید اقدام به شکایت کیفری یا تقدیم دادخواست حقوقی نمایید.

 

آیا آزار و اذیت همسایگان، ولو مدیر انتخابی ساختمان باشد، قابل پیگیری هست؟ کارشناسان به این پرسش پاسخ داده‌اند.

 پرسش مخاطب درباره برخورد قانونی با همسایه مزاحم این است:

سلام در خصوص آزار و اذیت های ساکنین آپارتمان مخصوصا مدیر انتخابی چکار میشه کرد

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
بستگی به نوع اقدامات آنها خواهد داشت. مثلا در صورت ایجاد مزاحمت مانند ایجاد سر و صدا یا ایجاد مانع در راه استفاده از حقوق قانونی‌تان مانند حق استفاده از پارکینگ یا… حسب مورد می توانید اقدام به شکایت کیفری یا تقدیم دادخواست حقوقی نمایید.

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. باسلام خدمت شما

    نمونه استشهاد محلی برای شکایت از همسایه درباره رفت و امد مشکوک وایجاد مزاحمت برای سایر ساکنین محل میخواستم، لطفاً راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

  2. باسلام و خسته نباشید. من در یک آپارتمان با خانوادم زندگی میکنم و مدیر ساختمان هستم همسایه ای داریم که دوسالی همسایه ماست در این ساختمان و با هرکس مشکل پیدا میکند دیگران را اذیت میکند یا لاستیک ماشین ها را پاره میکند یا روی دیوارها شعار نویسی می کند یا تابلو اعلانات را اتیش می زند و هیچ مدرکی را جای نمی زارد یا وقتی این کار را میکند کسی نبیند خدایی ذله کرده ما را نمیدونیم جیکار کنیم لطفا راهنمایی کنید درضمن ایشون مریض سادیسمی هست حتی یکبار خود زنی کرده و میشه گفت ارازل و اوباشه خدایی کمک و راهنمایی کنید چه کنیم خسته شدیم بخدا. اگر نیاز هست باهاتون تماس هم میگیرم. تشکر. اجرتون با امام حسین.

  3. با سلام؛
    مادر من در خانه ای 2 طبقه زندگی می کند. مالک طبقه دوم مادرم هستند و طبقه اول که مالکش شخصی دیگر است طبقه اول را اجاره داده است. مستجر طبقه اول پسری دائم الخمر دارد که معمولآ هفته ای 3 -4 بار اربده کشی می کند و با صدای بلند فحاشی کرده و پدر و مادرش را در حیاط کتک می زند. صدای اربده کش و ناله پدر و مادرش واقعاً با عث ناراحتی مادر می شود تا جایی که یک بار به 110 زنگ زده و ماموران آمدند از پسره تعهد گرفتند که مراعات همسایه ها را بکند. پس از اینکه ما بارها به آنها تذکر داده ایم که مزاحمت ایجاد نکنند همچنان این وضع ادامه دارد به طوری که این پسر دیگر شروع به فحاشی مادرم کرده. چندین بار مادرم صدای فحاشی ها را ضبط کرده (بسیار بسیار حرف های رکیک و ناجور و غیر قابل تصور) . باز ما سعی کردیم فقط به تذکر بسنده کنیم تا اینکه چند روز پیش این پسر در حالی که کاملاً مست بوده زمانی که مادرم از در منزل خارج شده و در کوچه در حال رفتن بوده به مادر حمله ور شده که او را کتک بزند که همسایه ها با شنیدن صدا به کوچه ریخته و به 110 زنگ زدند.
    او را بازداشت کردند و صبح روز بعد ما را با پسر دستبند زده به دادسرای ارشاد فرستادند. با کمال تعجب تا ما به دادسرا رسیدم متهم با وثیقه آزاد شده و از دادسرا رفت. و مادر من که زنی 70ساله است با فشار خون بالا و ناراحتی قلبی .. در دادسرا نگذاشتند که من و یا خواهرام با مادرم نزد قاضی برویم . مادر را تنها فرستادند و قاضی به مادرم گفته بود رضایت بده که مادر رضایت نداده بود. از آنجاییکه ما تا به حال پایمان به دادگاه نرفته نمی دانیم مرحله بعد چه می شود. لطفاً راهنمایی کنید چگونه این مشکل را حل کنیم. مادرم دیگر در آن خانه امنیت جانی ندارد و ما بچه ها هم همیشه با ترس و لرز به خانه پدری می رویم. آیا قانونی برای حمایت از افرد ناتوانی مثل مادر من وجود دارد؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا