تصادفبيمه

اگر بیمه خسارت تصادف را ندهد تکلیف چیست ؟

  • بنده خود تحصیلکرده رشته حقوقم و به نظر من قرارداد بیمه فقط بین بیمه گر و بیمه گذار اعتبار دارد (ماده 10 ق.م.) و ارتباطی به بنده ندارد و با توجه به پرداخت نشدن دیه از سوی بیمه و مضی مهلت قانونی مدیون (خانم راننده) به عنوان مدیون اصلی موظف به پرداخت بوده و گرنه باید قانون نحوه م.مالی اجرا شود.

 

در برخی تصادفات، با وجود آنکه خودروی مقصر بیمه است، اما به دلایلی خاص، شرکت بیمه از پرداخت خسارت خودداری می‌کند. در اینصورت، پرداخت خسارت بعهده کیست؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.

، پرسش مطرح شده از کارشناسان درباره نحوه پرداخت خسارت تصادفی که شرکت بیمه از پرداخت آن خودداری کند، این است:

من در یک پرونده تصادف 44 میلیون تومان از خانم راننده طلبکارم ، بیمه ماشینش بیمه توسعه بوده که در آستانه ورشکستگی است و بیمه ایران نیز تاکنون به جای آن دیه را پرداخت نکرده، اکنون سه سال از تصادف گذشته و در مراجعه حضوری من به دادسرا ، دادیار اجرای احکام میگوید چون آن خانم بیمه داشته دیگر خودش مسئولیتی در قبال پرداخت دیه ندارد. وبا این بهانه از اعمال قانون نحوه محکومیتهای مالی امتناع میکنند.

بنده خود تحصیلکرده رشته حقوقم و به نظر من قرارداد بیمه فقط بین بیمه گر و بیمه گذار اعتبار دارد (ماده 10 ق.م.) و ارتباطی به بنده ندارد و با توجه به پرداخت نشدن دیه از سوی بیمه و مضی مهلت قانونی مدیون (خانم راننده) به عنوان مدیون اصلی موظف به پرداخت بوده و گرنه باید قانون نحوه م.مالی اجرا شود. خواهشمند است در این خصوص راهنمایی فرمایید.

پاسخ کارشناسان :
نظر شما صحيح است. شخصي كه در تصادف مقصر است، بايد ديه و خسارت را بدهد. اگر بيمه به هر دليل ندهد، بايد خودش پرداخت كند و سپس خودش به بيمه مراجعه كند و مشكلش را حل كند وعند الزوم بر عليه بيمه اقامه دعوا كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا