قانون اساسی

آیا استفاده از جوهر نامرئی در قانون، جعل سند است؟

شاید شما تابه ‌حال با خودکار های جوهر نامرئی مواجه شده باشید. این خودکارها کاملاً شبیه نوشت ‌افزار های معمولی هستند با این تفاوت که پس از نوشتن متن توسط این خودکارها باگذشت مدت‌زمان کوتاهی نوشته ‌ها ناپدید شده و دیگر نمی‌توان آنها را بر روی کاغذ دید.

قلم جوهر نامرئی را می‌توان روی همه مواد مانند پوست، لباس، سی دی، دی‌وی‌دی، شیشه، چوب و پلاستیک استفاده کرد.

بسیاری از پیغام‌های محرمانه، کدها، نمودارها و … را می‌توان با استفاده از این قلم جادویی نوشت. این پیام‌ها را نمی‌توان با چشم غیرمسلح دید.

این پیام‌ها را تنها با تاباندن اشعه ماوراء بنفش که در پشت قلم‌های جادویی شما قرار دارد می‌توان یافت. این امن، قابل‌اعتماد و آسان برای استفاده است.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند به‌خاطر خواص محوشوندگی این خودکارها ممکن است غیرقانونی باشند. این در حالی است که بسیاری از این خودکارهای محو شونده در بازار موجود است و هیچ مشکل قانونی برای خرید آنها وجود ندارد.

نوشته‌های خشک شده را می‌توان به‌راحتی توسط نور یو وی مرعی کرد، پس نمی‌توانند غیرقانونی تلقی شوند.

در مواردی کلاهبرداران سعی می‌کنند با استفاده از این خودکارها به کلاهبرداری و جعل سند بپردازند. اما به‌سرعت توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

برای پیشگیری از این امر شما می‌توانید برای تنظیم اسناد خود یک خودکار به همراه داشته باشید تا مورد سو استفاده توسط کلاهبرداران قرار نگیرید.

یکی از استفاده‌های مفید قلم‌های محو شونده استفاده از آنها برای علامت‌گذاری نامرئی بر روی وسایل باارزش منزل است تا در صورت سرقت بتوان آن را کشف کرد.

همچنین انواع قلم‌های امنیتی مخصوصی وجود دارند که برای نوشتن روی سطوح مختلف مانند شیشه، پلاستیک، فلز و غیره طراحی شده‌اند.

این علامت را می‌توان با استفاده از نور سیاه یا منبع نور UV دیگر خواند. قلم‌های نشانگر امنیتی را می‌توان به صورت تجاری تهیه کرد و به طور گسترده‌ای به‌عنوان یک اقدام مقابله با جرم مورداستفاده قرارداد.

برخی از جوهرهای نامرئی موجود در بازار بسیار روشن، در رنگ‌های مختلف، زیر نور ماوراء بنفش می‌درخشند. این آنها را برای استفاده در پذیرش مجدد مانند مهر زنی دستی مناسب می‌کند.

برخی از فروشندگان در حال حاضر جوهر نامرئی را برای استفاده در چاپگرهای جوهرافشان رایانه‌ای ارائه می‌دهند.

چنین جوهرهایی معمولاً در زیر نور ماوراء بنفش قابل‌مشاهده هستند. موارد استفاده معمولی شامل چاپ اطلاعات روی فرم‌های تجاری برای استفاده توسط پردازنده فرم، بدون به‌هم‌ریختگی محتویات قابل‌مشاهده فرم است.

علامت‌گذاری به طور ایدئال باید با جوهر محو شونده به‌گونه‌ای انجام شود که به‌راحتی در زیر اشعه ماوراء بنفش خوانده شود.

درحالی‌که در کارهای غیرقانونی چنین جوهری بسیار آسان تشخیص داده می‌شود، زیرا تعداد زیادی از حروف ممکن است نسبتاً سریع با استفاده از اشعه ماوراء بنفش نمایش داده شوند.

انواع جوهر نامرئی

. بااین‌حال، باید درک کرد که برخی از جوهرها به‌ویژه آن‌هایی که منشأ ارگانیک دارند یا آن‌هایی که از مخلوطی از چندین ماده شیمیایی تشکیل شده‌اند ممکن است با روش‌های مختلف قابل‌مشاهده شوند.

به‌عنوان‌مثال، نوشتن نامرئی با آب صابون ممکن است از طریق گرما، واکنش با فنل فتالئین، مشاهده در زیر اشعه ماوراء بنفش یا با قراردادن صفحه در داخل کمد بخار قابل‌مشاهده باشد.

قلم جوهر نامرئی با چراغ ULTRAVIOLET داخلی

این خودکار به شما امکان می‌دهد پیام‌های نامرئی را برای دوستان خود بنویسید. قلم دارای جوهر نامرئی است که تنها در صورتی قابل‌مشاهده است که با پیام UV خود به پیام خود بتابید.

با استفاده از این قلم هدیه می‌توانید عمیق‌ترین اسرار خود را در دفتر خاطرات خود بنویسید بدون اینکه کسی بتواند آنها را بخواند. بدنه نشانگر UV از پلاستیک مشابه نشانگر معمولی ساخته شده است.

خودکار نامرئی

نوشتن متن با جوهر UV

جوهر مورداستفاده در نشانگرهای UV از موارد مختلفی درگذشته مانند آب‌لیمو، سرکه، خون رقیق شده یا حتی ادرار تهیه می‌شد.

جوهر مدرن نامرئی اشعه ماوراء بنفش عمدتاً توسط فلورسنت مشتق شده از چیزهایی در طبیعت ساخته شده است که هنگام قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌درخشند.

اجزای اصلی شامل مواد شوینده رقیق لباسشویی، مایعات بدن، آب مقوی و ویتامین B-۱۲ محلول در سرکه است.

انواع مختلفی از جوهر نامرئی UV وجود دارد: مات، نیمه مات و شفاف. هر سه این خودکارها با جوهر محو شونده حاوی مونومرهای اکریلیک هستند که حاوی رقیق‌کننده و آغازگر عکس برای مشارکت در واکنش پخت و پاسخ به اشعه ماوراء بنفش هستند.

آغازگرهای نوری یک عنصر بسیار مهم برای ساخت جوهر است زیرا ماده‌ای است که مأموریت UV اشعه ماوراء بنفش را جذب می‌کند که نشانگر را قادر می‌سازد کار کند.

کاربرد و موارد استفاده از نشانگر UV

امنیت

نشانگرهای UV موجود در بازار برای علامت‌گذاری موارد به‌منظور امنیت استفاده می‌شود، مانند بررسی پول تقلبی و علامت‌گذاری اموال در صورت سرقت به‌منظور شناسایی مالکیت.

از پیام‌های مخفی محافظت کنید

بسیاری از افراد و سازمان‌ها از جوهر نامرئی برای محافظت و پنهان کردن پیام‌های حساس از عموم استفاده می‌کنند.

در طول جنگ جهانی دوم، نبرد بین آزمایشگاه‌ها برای تولید بهترین جوهر نامرئی UV بین متفقین و قدرت‌های محور آشکار شد.

آنها به‌شدت تلاش می‌کردند جوهرهای جدید و نامرئی ماوراء بنفش را بسازند که فقط توسط تعداد بسیار کمی از اشعه ماوراء بنفش با اندازه موج مشخص می‌شود.

با این کار آنها نه‌تنها می‌توانستند پیام‌های بیشتری را از دشمن خود پنهان کنند، بلکه به آنها این امکان را می‌داد که پیام‌های دشمنان خود را نیز بدانند.

پیام‌های نوشته شده با نشانگر اشعه ماوراء بنفش را می‌توان در صورت تغییر بازتاب کاغذ یا خراشیدگی قلم روی کاغذ توسط افراد کلاهبردار کشف کرد.

پیام مخفی

بوی جوهر همچنین امنیت پیام‌های مخفی را کاهش می‌دهد زیرا پیام‌های پنهان را می‌توان به‌راحتی با کمک حیوانات آموزش‌دیده، پیدا کرد.

بر خلاف دیگر جوهرهای نامرئی که برای آشکارسازی پیام نیاز به حرارت یا قراردادن مایع شیمیایی روی آن دارد، جوهر نامرئی UV را می‌توان با یک منبع نور ماوراء بنفش بدون آسیب رساندن یا تغییر سطح کاغذ به‌سرعت نمایش داده و خوانده شد.

این بدان معناست که در صورت رهگیری پیام محرمانه توسط شخص ثالث، افراد قادر به خواندن یا مشاهده آن نخواهند بود.

استفاده از نوشت‌افزار با جوهر نامرئی می‌تواند بیشتر جنبه سرگرمی برای افراد برای پنهان کردن نوشته‌ها و یا ایجاد یک اینفوگرافی جالب باشد.

همچنین این خودکارها می‌توانند برای بچه‌ها یک بازی باشند و به‌خاطر سهولت در شناسایی نمی‌تواند غیرقانونی تلقی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا