دسته‌بندی نشده

خدمات موسسه حقوقی شامل چه مواردی می گردد؟

یک موسسه حقوقی معتبر باید به طور رسمی و قانونی به ثبت رسیده باشد. اما پس از ثبت رسمی، سابقه خدمت رسانی در عرصه های مختلف امور حقوقی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. میزان رضایت سایر متقاضیانی که قبلاً به موسسه مربوطه مراجعه نموده اند و تعدد کارشناسان و وکلا در یک موسسه از جمله موارد ضروری در انتخاب یک موسسه حقوقی معتبر است که نباید نادیده گرفته شود.

با توجه به رشد روز افزون علم حقوق، برای دریافت این خدمات باید به موسسه ای مراجعه نمایید که در دسته امور مورد درخواست شما تجربه و اطلاعات کافی را داشته باشد. خدمات حقوقی و ثبتی بسیار گستره است به صورتی که دفاتر و موسسات کوچک تر فقط می توانند برخی از این خدمات را به صورت تخصصی ارائه دهند.

ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، کد اقتصادی، ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع از جمله قابل توجه ترین خدمات ثبتی در عصر امروزه است. پیدا کردن مرجع و موسسه ای معتبر و با سابقه برای دریافت این خدمات، مسأله مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. با وجود رویه های جدید از مرجع قضایی و پیچیدگی این قوانین، خدماتی من جمله دعاوی، کیفری، حقوقی و مانند آن متقاضی را به یک مشاور واقعی نیازمند می کند. موسسه معتبر و با سابقه، با اخذ هزینه معقول و حذف واسطه، خدمات مورد در خواست متقاضی را در کوتاه ترین زمان و به نحو احسن صورت می دهد.

خدمات موسسه حقوقی شامل چه مواردی می گردد؟

خدمات موسسه حقوقی

یک موسسه حقوقی می تواند در خصوص امور ثبتی، حقوقی و … خدمت رسانی کند. افراد می توانند با در نظر گرفتن تجربه و سابقه فعالیت، هر یک از موسسات را باید برای دریافت خدمات خاصی در نظر بگیرید. همانطور که ذکر شد خدمات ثبتی متعددی در دنیای امروزه مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است، در ادامه برخی از این خدمات را با هم بررسی می کنیم:

ثبت شرکت

با استناد به ماده 20 ق.ت، ثبت شرکت در 7 قالب از جمله با مسئولیت محدود، سهامی عام و خاص، تضامنی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی، تعاونی صورت می گیرد. متقاضی با در نظر گرفتن میزان سرمایه، گستره فعالیتی و هدف از آن در آینده، تعداد اعضاء هیئت مدیره و مواردی از مشابه این ها متناسب ترین نوع شخصیت حقوقی را انتخاب می نماید.

ثبت شرکت به فعالیت ها شکلی قانونی می دهد و پیش زمینه گسترس فعالیت، شرکت در مزایدات و مناقصات دولتی و خصوصی، وام و تسهیلات و مزایای متعدد دیگری را فراهم می آورد. اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها در مقابل اشخاص حقیقی، در بازار و کسب و کار دارای ارزش و اعتبار بیشتری هستند. چرا که بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر فقط با اشخاص حقوقی قرارداد منعقد می نمایند.

ثبت علامت تجاری

علامت تجاری یا برند به هرگونه شکل، طرح، خطوط یا ترکیب آن گفته می شود که عامل تمایز محصولات و خدمات با سایر رقبا در بازار است. ثبت علامت تجاری امکان حضور در بازار های رقابتی سالم را فرآهم می آورد و شرایط جهت تبلیغات رسمی نیز مهیا می شود.

ویژگی مهم علامت تجاری در آن است که پس از ثبت، مورد حمایت قانون قرار خواهید گرفت. همچنین سایر افراد حق استفاده از آن را نخواهند داشت. علائم تجاری پس از آن که ارزش و اعتبار پیدا کند، امکان فروش آن با قیمت های قابل توجه وجود خواهد داشت.

اخذ کارت بازرگانی

جهت ورود به واردات و صادرات باید اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنید. امکان دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی وجود دارد. مبادرت به واردات کالاهایی که انتخاب کرده اید و صادرات تمامی اقلام، ترخیص کالا ها، حق العمل کاری و بسیاری موارد دیگر از مزایای کارت بازرگانی است. شرایط اخذ کارت بسیار ساده است به صورتی فقط باید حداقل سن 23 سال، عدم سوء پیشینه، کارت پایان خدمت یا معافیت از آن داشته و جزو کارمندان تمام وقت دولتی نباشید. کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی امکان ثبت برند لاتین را برای شما فراهم می آورد. از آنجا که قرانین واردات و صادرات به صورت دائم در حال تغییر است، مشاوره با موسسه های حقوقی با سابقه در این زمینه باعث کاهش وقت و هزینه ها می گردد.

اخذ کد اقتصادی

کد شناسه ای 12 رقمی که از سوی سازمان مالیاتی منطقه مربوطه صادر می گردد. اخذ کد اقتصادی برای حضور در مناقصات و مزایدات، عقد قرارداد ها و اخذ کارت بازرگانی الزامی است. اشخاص حقوقی به مدت دو ماه پس از ثبت قانونی مهلت دارند تا برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند در غیر این صورت در پایان سال مالی امکان ارائه اظهارنامه مالیاتی وجود نخواهد داشت. موسسه های حقوقی فعال در زمینه صدور کد اقتصادی می توانند فرایند دریافت این کد را برای شما تسهیل کنند.
برخی از شرکت ها شامل معافیت های مالیاتی می باشند اما با این حال برای این موارد نیز اخذ کد اقتصادی را ضروری دانسته اند.

ثبت طرح صنعتی

هرگونه ترکیب خطوط یا رنگ به صورتی که شکل یک فرآورده یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد، طرح صنعتی نامیده می شود. ثبت طرح صنعتی به سایرین اجازه استفاده از طرح را نمی دهد و به عبارتی جلوی سوء استفاده آنها را می گیرد. برای بهره مندی از حقوق و مزایای طرح و ثبت قانونی طرح صنعتی باید توجه داشت که نتیجه فنی بدون تغییر در ظاهر آن مشمول حمایت از این قانون نمی گردد. طرح صنعتی برای به ثبت رسیدن باید جدید و اصیل باشد، بر خلاف موازین و شئونات نبوده، قبلاً در صنعت و فن پیش بینی نشده باشد و نیز در هیچ کجا به نمایش گذاشته نشده باشد.

ثبت اختراع

اختراع نتیجه فکری فرد می باشد به صورتی که مشکلی را در صنعت یا فن حل می کند و برای اولین بار نیز ارائه داده می شود.
پس اختراع باید کاربردی در فن و صنعت داشته باشد و مواردی من جمله روش معالجه بیماری، قواعد فعالیت ذهنی و اجتماعی، منابع ژنتیک و فرآیند بیولوژیک آن شامل این قانون نمی شود. حقوق اختراع منحصر به مالک آن می باشد و آن قابل انتقال است و حتی پس از مرگ وی به ورثه وی منتقل خواهد شد.

منبع: https://erfanlegal.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا