حقوق تجارت

ارائه خدمات حقوقی، عرصه نوین استفاده از تکنولوژی

شاید خیلی از کاربران فعلی اینترنت حتی امکان تصور زندگی بدون تلفن همراه هوشمند، اینترنت، موبایل، کامپیوتر و سایر مظاهر تکنولوژی را هم نداشته باشند اما ما کاملاً به خاطر داریم که روزگاری حتی برای هماهنگ کردن یک قرار ساده با استفاده از باجه های تلفن عمومی و تلفن منازل سختی های زیادی را متحمل می شدیم، برای استفاده از کامپیوتر و تایپ یک متن ساده یا یک جست و جوی ساده باید به کافی نت مراجعه می کردیم، موبایل ها در بسیاری از مناطق آنتن نداشتند و بلا استفاده می شدند، ارسال پیامک و حتی داشتن موبایل و متصل ساختن آن به کمربند امری اشرافی و لوکس بود. در آن برهه از زمان تجارت های مختلف به صورت سنتی اداره می شد، بایگانی ها به صورت فیزیکی و سنتی بود، برای ارسال نامه و مدارک دشواری های متعددی وجود داشت و سرعت انجام کارها نیز کند بود. به مرور و تدریجاً پیشرفت تکنولوژی تحول ایجاد کرد و جامعه و به تبع آن ارائه خدمات و فروش کالاها نیز دگرگون شد.

 خدمات حقوقی

عرصه ارائه خدمات حقوقی نیز سوار بر قطار فناوری دچار تحولات شگرفی شد. در گذشته وکلا لوایح را به صورت سنتی می نوشتند، مراجعه به دادگاه ها برای ثبت یک لایحه به کرّات وقت آنان را می گرفت، جلسات در دفاتر وکلا به صورت حضوری بررسی می شد و حتی ارتباط میان وکیل و موکل نیز دچار صعوبت‌های فراوان بود اما به مرور و با ورود تکنولوژی به عرصه ارائه خدمات حقوقی تمامی این موارد تسهیل شد و امروز وکلا با چند کلیک ساده لوایح خویش را ثبت می کنند، بدون نیاز به حضور موکل از ایشان وکالت اخذ می نمایند، مستندات و مدارک را از طریق شبکه های پیام رسان مجازی از موکل دریافت و مطالعه می نمایند و تمامی این موارد تسهیل شده است اما تأثیر تکنولوژی به این موارد محدود نشده و شاید بتوان گفت امروز شاهد عرصه‌ای نوین در ارائه خدمات حقوقی هستیم که وکالت سنتی را از بنیان متحول کرده است و آن چیزی نیست جز ایجاد پلتفرم های متنوع ارائه خدمات حقوقی!

سامانه های حقوقی، مدل جدید ارائه خدمات حقوقی

انسان ذاتاً در برابر تغییرات مقاوم است و در این زمینه کتاب‌های متعددی از جمله “چه کسی پنیر مرا جابجا کرد” نیز نوشته شده است. عرصه ارائه خدمات حقوقی نیز زمانی که با تغییرات مواجه شد با مقاومت‌های زیادی رو به رو بود اما با پیشرفت تکنولوژی این عرصه نیز محکوم به تغییر بود. جوانان فعال در این عرصه با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سامانه های متعدد با موضوعات مختلفی را بنا نهادند که فصل جدیدی از ارائه خدمات حقوقی را رقم زد. این سامانه ها در عرصه های مختلفی به فعالیت می پردازند. از جمله خدماتی که توسط این سامانه ها ارائه می شود می توان تنظیم قراردادها، مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین، تنظیم اوراق قضایی، استعلامات ثبتی، انتخاب وکیل و موارد متعدد دیگر اشاره کرد که ذیلاً به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

خدمات حقوقی

مشاوره حقوقی

در سامانه های موجود امکان اخذ مشاوره حقوقی به طرق مختلف مهیا شده است. امروزه در هر کجای ایران زمین که باشید با در اختیار داشتن یک دستگاه تلفنی هوشمند و اینترنت امکان استفاده از این خدمات برای شما وجود خواهد داشت. در باب سوالات ساده و عمومی می توانید از طریق مشاوره های آنلاین رایگان، نظرات وکلای متعددی را در باب موضوع استحصال نمایند. همچنین در باب مسائل پیچیده تر می توانند به سادگی از مشاوره حقوقی تلفنی وکلای متخصص در حوزه مبتلا به استفاده نمایند. به همین دلیل دیگر برای اخذ مشاوره نیازی به ایاب و ذهاب به دفتر وکیل یا هماهنگ شدن وکیل و موکل از نظر زمانی و یا داشتن این دغدغه که در پایان جلسه چه مبلغی را باید پرداخت نمود، نخواهد بود. مشاوره وکیل تلفنی به شما این امتیاز را می دهد که با بررسی رزومه و هزینه مشاوره حقوقی تلفنی اعلامی به انتخاب هریک از آنها بپردازید و با پرداخت حق‌المشاوره در منزل و با راحتی به اخذ مشاوره از آنها اقدام کنید.خدمات حقوقی

یکی از سامانه هایی که در تحول فوق الاشعار نقش شگرفی را ایفا نمود، ” سامانه دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب ” است. شما می توانید در دادیاب به سادگی از مشاوره حقوقی آنلاین رایگان وکلا استفاده نمایید، با پرداخت مبلغی ناچیز از مشاوره تلفنی وکلای متخصص بهره جسته و دغدغه های حقوقی خود را مرتفع نمایید و حتی با بررسی سوابق تحصیلی و شغلی وکلای متعدد این سامانه، پس از مشاهده حق الوکاله آنان، پرونده خودتان را به وکیل مورد نظر ارجاع داده و از موهبت نظارت سامانه و پشتیبانی آن برخوردار شوید. دادیاب امکانات متعدد و فراوانی را برای شما تمهید نموده و روز به روز نیز در حال ارتقاء و توسعه دامنه وسیع خدمات حقوقی قابل ارائه بر بستر اینترنت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا