اخبار حوادث

اداره حفاظت محیط زیست خوی شکارچیان غیر مجاز را دستگیر کرد

  • قلی پور اضافه کرد : در رابطه با پرونده دو نفر متخلف دستگیر و یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو، دو قبضه اسلحه شکاری به همراه هفت تیر فشنگ کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از کشف دو قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه لاشه یک راس کل و بز وحشی در منطقه حفاظت شده مراکان خبر داد.

به نقل از حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی،جبرئیل قلی پور در این خصوص اظهارداشت: طی گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت منطقه حفاظت شده مراکان و به دنبال گزارش فرماندهی پاسگاه تک داغ مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در منطقه، مامورین یگان حفاظت سرمحیط بانی جلفا با همکاری مامورین فرماندهی پاسگاه تک داغ و فرهادی در محل حضور یافته و سه نفر متخلف را که در حین فرار دستگیر کردند.

وی ادامه داد: افراد خاطی در حین فرار اقدام به پرتاب سنگ کرده و یکی از سرباز های وظیفه نیروی انتظامی از ناحیه پا مجروح و دو نفر متخلف اقدام به فرار و یکی از متخلفین دستگیر و در مکان دستگیری دو قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه ۴۲ تیر فشنگ و لاشه یک راس کل و یک راس بز وحشی کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی اضافه کرد: پرونده متخلفین تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد و شکارچیان متخلف فراری شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی همچنین از کشف یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو و دو قبضه اسلحه شکاری در منطقه شکار ممنوع زرآباد خوی خبر داد و افزود: مامورین یگان حفاظت اداره خوی روز جمعه طی پایش و سرکشی در منطقه شکار ممنوع زرآباد متوجه شکارچیان متخلف و انعکاس نورپروژکتور در منطقه شده و با بررسی موضوع موفق به دستگیری دو نفر متخلف شکار شدند.

قلی پور اضافه کرد : در رابطه با پرونده دو نفر متخلف دستگیر و یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو، دو قبضه اسلحه شکاری به همراه هفت تیر فشنگ کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شد.

منطقه شکار ممنوع زرآباد با مساحت ۹۰۰۰۰ هکتار جزو بزرگترین مناطق شکار ممنوع استان بوده و جاذبه های طبیعی بسیاری را در خود جای داده است.

منطقه حفاظت شده مراکان در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی خوی از زیباترین مناطق گردشگری و اولین منطقه حفاظت شده حیات وحش کشور، زادگاه خالص نوع قوچ و میش ارمنی موجود در کشور بوده، منطقه حفاظت شده مراکان خوی بعنوان مهمترین و زیباترین منطقه اکوتوریسم با ۱۰۳هزار و ۹۸۳ هکتار مساحت از قدیمی‌ترین مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست بوده که ۲۸ گونه از ۱۲ خانواده در ۵ راسته پستانداران در این منطقه زندگی می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا