پرسش و پاسخمهریه

برخورد قانون با افرادی که توان پرداخت مهریه ندارند چیست ؟

  • ایا دادخواست اعسار از پرداخت معوقه را میتوان به دادگاه داد؟ البته این موضوع را به قاضی پرونده گفته ام و.او میگوید دادخواستت را نمیپذیرم لطفا پاسخ را از طریق ایمیل مرحمت کنید.

 

نپرداختن مهریه، درصورت پیگیری قانونی زوجه، در مواردی منجر به حبس زوج می‌شود؛ اما آیا زوجی که واقعا توان پرداخت مهریه را ندارد، باید برای همیشه در حبس بماند؟ قانون در اینگونه موارد، چه تدابیری اندیشیده است؟ کارشناسان به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.
پرسش مخاطب درباره ناتوانی از پرداخت مهریه این است:

با سلام و تشکر از اقدام خوبتون جهت پاسخ به سوالات دادگاه من را محکوم به پرداخت مهریه به صورت اقساط و از قرار ماهی یک سکه بهار ازادی نموده بود با افزایش قیمت سکه عاجز از پرداخت اقساط شدم و به دلیل اقساط معوقه به میزان پنج عدد سکه به زندان رفتم در زندان دادخواست تعدیل اقساط را دادم که دادگاه با پذیرفتن دادخواست حکم به پرداخت ماهیانه ربع سکه داد که این روند شش ماه طول کشید اما باز دادگاه بر پرداخت اقساط معوقه که اکنون یازده سکه شده بود اصرار داشت و نتیجه این شد که به دلیل عجز از پرداخت اقساط معوقه مربوط به قبل و بعد از پذیرفتن تعدیل تا هم اکنون که قریب به چهار سال است در حبس میباشم .از انجایی که توان پرداخت اقساط معوقه که اکنون ۲۵ سکه شده است چه راهکاری پیشنهاد میفرمایید ایا دادخواست اعسار از پرداخت معوقه را میتوان به دادگاه داد؟ البته این موضوع را به قاضی پرونده گفته ام و.او میگوید دادخواستت را نمیپذیرم لطفا پاسخ را از طریق ایمیل مرحمت کنید.

پاسخ کارشناسان :
با توجه به قانون نحوه اجراي محكوميتهاي مالي نسبت به هر محكوميت مالي ميتوان دادخواست اعسار داد؛ هر چند كه اقساط معوقه باشد؛ اما به هر حال بايد دادگاه به اين نتيجه برسد كه شما از پرداخت بدهي ناتوان هستيد و قصد فرار از دين را نداريد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا