فرم های آماده

قولنامه انتقال ملک / نمونه قولنامه

  • در صورت عدم حضور خريدار در دفترخانه فوق در آن تاريخ جهت تنظيم و امضا سند رسمي مربوطه و عدم تاديه مابقي ثمن معامله بطور نقد در همان تاريخ، به منزله تخلف خريدار تلقي گرديده

بنام خدا

قرارداد

(قولنامه انتقال ملك)

*******

 

فروشنده: ……………………………………………………………………………..     

خريدار: ………………………………………………………………………………

مورد معامله: …………………………………………………………………………

قيمت: مبلغ ………………. ريال رايج كه مبلغ …………………… ريال از آن طي چك شماره …………………… عهده بانك ……………………. شعبه ……………….. از سوي خريدار به فروشنده به عنوان بيعانه تسليم گرديده و مابقي بها را خريدار متعهد است به هنگام تنظيم و امضاي سند رسمي انتقال ملك در دفترخانه نقدا به فروشنده بپردازد.

 

شروط:

1- تاريخ تنظيم و امضا سند رسمي انتقال ملك اين قولنامه روز ….. ماه ….. سال يكهزار و سيصد و …… شمسي مي باشد كه طرفين ملزم به حضور در دفتر خانه اسناد رسمي شماره ………………. واقع در …………………. به نشاني : ………………………………………………………………………………………………………………..

در تاريخ مزبور مي باشند.

2- تخليه و تحويل مورد معامله در تاريخ ………………………. ماه يكهزار و سيصد و ……… شمسي مي باشد كه بايد در سند رسمي موصوفه قيد و قبض تخليه و تحويل از سوي دفترخانه صادر گردد و در صورت عدم تخليه و تحويل به موقع مورد معامله، فروشنده ملزم به تاديه روزانه مبلغ ……. ريال به عنوان وجه التزام و جبران خسارات وراده به خريدار علاوه بر تخليه و تحويل مبيع مي باشد.

3- خريدار حق انتقال اين قولنامه را جزيا و يا كلا ولو بصورت صلح حقوق و يا وكالت و غيره ندارد.

4- در صورت عدم حضور خريدار در دفترخانه فوق در آن تاريخ جهت تنظيم و امضا سند رسمي مربوطه و عدم تاديه مابقي ثمن معامله بطور نقد در همان تاريخ، به منزله تخلف خريدار تلقي گرديده و ضمن كان لم يكن شدن اين قولنامه، فروشنده حق دارد بيعانه دريافتي مذكور را به عنوان مجه التزام به نفع شخص خود برداشت نمايد و خريدار در اين صورت حق بدان ندارد.

5- عدم حضور فروشنده در تاريخ مذكور در دفترخانه موصوفه براي تنظيم و امضا سند ذكر شده به منزله تخلف فروشنده محسوب گرديده و فروشنده ملتزم است در اين صورت علاوه بر رد مبلغ دريافتي بيعانه فوق نيز مبلغي معادل بيعانه فوق الذكر به عنوان وجه التزام به خريدار بپردازد.

6- ملاك عدم حضور هر يك جهت انجام تعهدات متن، گواهي دفترخانه مذكور خواهد بود.

7- تاديه ماليات ها اعم از ماليات نقل و انتقال و غيره و عوارض شهرداري و بيمه به عده فروشنده است و هزينه هاي محضر اعم از حق الثبت و حق التحرير و بهاي اوراق رسمي مربوطه و احتمالا پاداش كاركنان دفتر خانه بعهده طرفين و بالمناصفه مي باشد.

8- در صورت بروز قوه قاهره(فرس ماژور) موثر در تاخير تحصيل گواهي هاي مالياتي، استعلام ثبت و نوسازي و بيمه و احتمالا پيان كار يا عدم خلاف و تمديديه هاي آن كه مورد تعهد فروشنده است با اخذ گواهي هاي مربوط علت قانوني تاخير آن از مراجع صادر كننده آن گواهي ها و با اعلام قبلي رسمي فروشنده به خريدار وقت حضور موضوع شرط اول و بالطبيعه وقت تخليه و تحويل موضوع شرط دوم بالا بهمان ميزان افزوده خواهد شد.

9- اين قولنامه در 2 نسخه متحدالمتن و الاعتبار تنظيم و پس از امضا بين طرفين مباده گرديده است.

 

 

 

محل امضاي فروشنده                                                         محل امضاي خريدار

 

 

 

محل امضاي شاهدين:

1-

2-

 

 

 

****

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا