وبلاگ

با بهترین سواحل شمال ایران آشنا شوید

خطه سرسبز شمال کشور علاوه بر داشتن جاذبه‌های زیبای گردشگری بی‌نظیر و بکر،دارای سواحل زیبا ودیدنی بسیاری است که از جاذبه‌های مهم این منطقه به‌شمار می‌رودو محبوبیت زیادی بین مسافران و گردشگران دارد. سواحل دریای خزر  یکی از پرطرفدارترین اماکنی است که مسافران با سفر به شهرهای شمالی در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. مسافران بسیاری با اقامت در هتل ستاره دریا چمخاله از ساحل زیبای آن بهره‌مند می‌شوند. در این مطلب به معرفی بهترین سواحل شمال می‌پردازیم.

بهترین سواحل شمال ایران
بهترین سواحل شمال ایران

بهترین سواحل استان گیلان

استان سرسبز گیلان یکی از بهترین مقاصد گردشگری است که سواحل زیبای بسیاری دارد و در تمام طول سال، میزبان مسافران زیادی است.

ساحل چمخاله

یکی از زیباترین سواحل شمال که در استان گیلان قرار گرفته، ساحل چمخاله است. تقریباً در ۲۷۷ سال پیش در دوران فرمانروایی نادر شاه، افراد بسیاری برای آسیب ندیدن و دور بودن از جنگ، به چمخاله مهاجرت کردند و در آنجا سکونت گزیدند. ساحل دریای این شهر زیبا، بسیار بی‌نظیر و منحصر به فرد است و یکی از بهترین سواحل شمال ایران به‌شمار می‌رود.

بهترین ساحل شمال
بهترین ساحل شمال

یکی از زیبایی‌های شهر چمخاله، قرار داشتن قسمت زیادی از شهر در نوار ساحلیدریا است. شهر چاف و چمخاله پس از انزلییکی از مقاصد گردشگری در استان گیلان می‌باشد که در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان شناخته شده است.

ساحل چابکسر

شهرستان چابکسر در شرق استان گیلان قرار گرفته و با رامسر ۵ کیلومتر فاصله دارد که می‌توان گفت چابکسر و رامسر شهرهای مرزی استان گیلان و مازندران می‌باشند. از زیبایی‌هایی که در شهر چابکسر وجود دارد، نزدیکی کوه و دریا است که مسافت بین این دو ۱۳۰۰ متر می‌باشد. چشم انداز و منظره نزدیکی کوه و دریا بسیار کم‌نظیر و زیبا است. تغییرات شهری اثر زیادی روی این ساحل نگذاشته و همچنانیکی از تمیزترینو زیباترین سواحل شمال ایران است.

ساحل بندر کیاشهر

از زیبایی‌های ساحل بندر کیاشهر، پل چوبی و طولانی آن است که بلوار ساحلی را با دریا مرتبط کرده و قدم زدن روی این پل و تماشای تالاب و نیزارها، حس وصف‌ناپذیری را به گردشگران می‌بخشد.ساحل بندر کیاشهریکی از بهترین مکان‌های مناسب برای شنا است به همین خاطر گردشگران زیادی به این ساحل می‌روند.

ساحل صدف آستارا

یکی از ناب‌ترین و بهترین سواحل شمال ایران، ساحل صدف آستارا است که صدف‌های زیبا و بسیار این ساحل، منظره خاص و چشم نوازی به آن بخشیده و قدم زدن در کنار ساحل بر روی ماسه‌ها و صدف‌ها بسیار لذت‌بخش است. ساحل صدف آستارا دارای نام‌های دیگریمانند ساحل لوندویل، سیبلی و داداش آباد می‌باشد.

امکانات رفاهی و تفریحی خوبیدر این ساحل برای مسافران و گردشگران تعبیه شده است. مانند آلاچیق، محل اختصاصی شنا، قایق سواری، استراحتگاه سنتی،بوفه، فروشگاه، مکان اختصاصی نصب چادر، وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، دوش آب شیرین و محل استقرار امداد و غریق نجات، از جمله امکاناتی می‌باشد که در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

ساحل بندرانزلی

از بهترین سواحل شمال در استان گیلان، ساحل بندرانزلی است. نوار ساحلی این شهر حدود ۴۲ کیلومتر بوده که عمومی بودن آن، از موارد مهم این ساحل به‌شمار می‌رود. این شهر در فصل بهار و پاییزدارای آب و هوایبسیار مطبوع و معتدلی است و گرما و شرجی بودن فصل تابستان را ندارد اما بهترین فصل شنا در بندرانزلی، تابستان است.

در سال ۱۳۸۶ سازمان منطقه آزاد انزلی امکانات رفاهی خوبی مانند زمین والیبال و فوتبال ساحلی، طرح شنای آقایان و بانوان، نصب آلاچیقسنتی و بتنی، محل استقرار غریق نجات، سرویس بهداشتی و امکانات دیگری که شامل رفاه حال گردشگران و مسافران می‌باشد.از تفریحات آبی بندرانزلیمی‌توان به قایق سواری و اسکی روی آب اشاره کرد. با رزرو هتل بهشت تالاب انزلی می‌توان از این ساحل زیبا، بیشترین بهره را برد.

بهترین سواحل استان مازندران

ساحل خلج رامسر

ساحل خلج رامسر دارای چشم انداز بسیار زیبایی است که علاوه بر آن، امکانات بسیار خوبی برای رفاه حال گردشگران فراهم شده است.گردشگران با قدم زدن در کنار این ساحل، آرامشی ناب را به خود هدیه می‌دهند.از امکانات تفریحی و رفاهی ساحل خلج می‌توان به رستوران، فروشگاه صنایع غذایی، هتل، کافه،پلاژ، قایق سواری و…اشاره کرد.

بهترین سواحل شمال
بهترین سواحل شمال

ساحل متل قو

ساحل متل قو یکی دیگراز بهترین سواحل شمال ایران است که مکان مناسبی برای وقت گذرانی و تفریح می‌باشد. نشستن در ساحل زیبای متل قو و لذت بردن از تماشای دریا، حس خوشایندی را به مسافران می‌بخشد. در ساحل امکانات تفریحی و رفاهیمناسبی فراهم شده تا مسافران و گردشگران لحظاتی به یادماندنی را در کنار این ساحل تجربه نمایند. امکاناتیشامل قایق سواری، پاراسل،جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی، پلاژ و… است.

ساحل سی سنگان

ساحل سیسنگان نوشهر یکی از بهترین سواحل شمال کشور شناخته شده، چرا که بسیار تمیز و سرسبز است و درختچه‌هایی همچون بلوط، انجیر، توسکا، ازگیل، داغداغان، گوجه جنگلی، سیاه تلو، توت و…. زیبایی این ساحل را دوچندان کرده است. از دیگر زیبایی‌های این ساحل که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، زلالی آب و تمیزی ساحل است.

در ساحل سیسنگان امکانات تفریحی و رفاهیبسیار خوبی تعبیه شده تا گردشگران لذت کافی را ببرند. تفریحاتیمانند قایق سواری، جت اسکی، کارتینگ، والیبال ساحلی، اسب سواریو دارای امکاناتی همچون محلی برای استراحت خانواده‌ها، پارکینگ، سرویس بهداشتی و… است.

ساحل نور

ساحلزیبای نور یکی از بهترینسواحل شمال در استان مازندران به‌شمار می‌رود. طول خط این ساحل در شهر ۲۳ کیلومتراست.این ساحل با منظره‌ای زیباوامکاناتی متنوع همچون طرح شنای خانم‌ها و آقایان و تفریحات آبی، لحظات شادی را برای مسافران رقم می‌زند.

ساحل چپکرود

این ساحل بکر و دست نخورده از محبوبترین مناطق ساحلی جویبارمی‌باشد که داراینوار ساحلی،به‌طول ۱۸ کیلومتراست. در ساحل زیبای چپکرود امکاناتی همچون وسایل ورزشی، زمین والیبال و فوتبال ساحلی، وسایل بازی کودکان، واحدهای اقامتی، فضای سبز، پاراگلایدر، سرویس بهداشتی و… برای رفاه مسافران فراهم شده است.

ساحل نمک آبرود
ساحل نمک آبرود

ساحل نمک آبرود

ساحل نمک آبرود در جاده چالوس به تنکابن قرار گرفته و با داشتن امکانات تفریحی و خدمات رفاهی و زیبایی‌های طبیعی، این ساحل جزء پرطرفدارترین و بهترین سواحل شمال ایران قرار گرفته است. این ساحل محیطی آرام و تماشایی داردکه خلوت‌ترین زمان استفاده از آن، اردیبهشت ماه و اوایل پاییز است.

از امکانات تفریحیساحل نمک آبرود می‌توان به قایق سواری،ماهیگیری، پیست دوچرخه سواری، پیست موتورسواری، شاتل، شنا،پیست اسب سواری، شهربازی و… اشاره کرد و امکاناتی همچون آلاچیق و کلبه‌های چوبی برای استراحت مسافران فراهم شده است.

ساحل محمود آباد

ساحل محمود آباد یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین سواحل شمال ایران است که از نظر توسعه گردشگری و تجهیزات گردشگری، پیشرفت‌های زیادی داشته است. از زیبایی‌های آن، باریک شدن پهنای ساحل در شهر محمود آباد است که منظره‌ی زیبایی را به وجود آورده است.

ساحل ساری

ساحل خزر آباد سارییکی از قطب‌های توریستی ساری به‌شمار می‌رود. امروزه این ساحل عمومی شده اما در سال‌های قبل، به بخش خصوصیاختصاص داشت. این ساحل زیبا تا شهر ساری حدود ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. این ساحل بسیار آرام و زیبا است که می‌توان لذت بسیاری از این طبیعتزیبا برد.

ساحل سیترا

یکی دیگر از بهترین سواحل شمال کشور، ساحل سیترایا ساحل پلاژ حسینیمی‌باشد که در شهر نوشهر قرار گرفته است. ساحل سیترا مهمترین بخش تفریحی شهر نوشهر می‌باشد. در ساحل سیترا امکانات گردشگری و رفاهی متنوعی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا