دسته‌بندی نشده

دادستان مراغه : با حیوان آزاری برخورد شدید می شود

  • وی با اشاره به پیگیری پرونده های مربوط به حیوان آزاری در این شهرستان توسط دادستانی افزود: در تازه ترین مورد، 2 پرونده در ارتباط با این پدیده شوم در دستگاه قضائی مورد بررسی و اعمال قانون قرار گرفته است.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب مراغه با اشاره به برخورد قانونی و قضائی با پدیده شوم حیوان آزاری گفت: با متخلفان در این زمینه که به این عمل غیرانسانی دست زده و آن را ترویج کنند، به شدت برخورد می شود.

علی دلداری افزود: حیوان آزاری به عنوان عمل غیراخلاقی و خلاف انسانیت و شرع اسلام بوده و هرگونه ارتکاب به این امر زشت و نکوهیده موجب پیگرد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: ترویج این عمل زشت غیر انسانی با انتشار مطلب، تصاویر و فیلم در رسانه ها به ویژه در فضای مجازی، کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی از مصادیق مجرمانه بوده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: اذیت و آزار حیوانات اهلی، خانگی و در برخی موارد حیوانات وحشی و حفاظت شده و تهیه هرگونه تصاویر از این اعمال زشت و خلاف شئونات اخلاقی و اسلامی پیگرد قضائی را به دنبال دارد.

وی گفت: با توجه به رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط نهادهای نظارتی، تخلفات در زمینه ترویج حیوان آزاری بررسی و در این زمینه برخوردهای لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به پیگیری پرونده های مربوط به حیوان آزاری در این شهرستان توسط دادستانی افزود: در تازه ترین مورد، 2 پرونده در ارتباط با این پدیده شوم در دستگاه قضائی مورد بررسی و اعمال قانون قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری پرونده های مربوط به حیوان آزاری در این شهرستان توسط دادستانی افزود: در تازه ترین مورد، 2 پرونده در ارتباط با این پدیده شوم در دستگاه قضائی مورد بررسی و اعمال قانون قرار گرفته است. وی ادامه داد: در این پرونده ها، یک راس حیوان اهلی و یک راس حیوان وحشی در معرض انقراض مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تصاویر تهیه شده از این موارد غیر اخلاقی و دور از انسانیت در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده که برای متخلفان، پرونده قضائی تشکیل شده است.

دلداری در ادامه خواستار همکاری شهروندان برای فرهنگ سازی و پیشگیری از رواج پدیده شوم حیوان آزاری شد و اضافه کرد: همشهریان و سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه صیانت از محیط زیست می توانند با ارائه مستندات، مشاهدات و همکاری های لازم با دستگاه قضائی، در برخورد با متخلفان و مقابله با شیوع این عمل غیرانسانی مشارکت فعال داشته باشند.

شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت و پوشش طبیعی و جانوری کم نظیر در شمالغرب کشور، در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا