قوانین اقتصادی - جرایم مالیمشاوره حقوقی

در صورتی که اموال فرد بدهکار در مزایده به فروش نرود تکلیف چیست ؟

  • همچنین طبق ماده 132 قانون فوق الذکر: هر‌گاه در دفعه دوم هم خریداری نباشد و محکوم‌له نیز مال مورد مزایده را به قیمتی که ارزیابی شده، قبول ننماید، آن مال به محکوم‌علیه‌مسترد خواهد شد.

 

پرسش مخاطب درباره فروش نرفتن مال فرد بدهکار در جریان مزایده این است:

سلام. بعد از برگزاری مزایده سوم توسط اجرای احکام دادگاه حقوقی در خصوص تسهیلات بانک ملی و عدم فروش مرهونه، درصورتیکه ارزش ملک سه برابر بدهی بانکی باشد، بانک و یا دادگاه به لحاظ حقوقی چه اقدامی انجام می دهند؟
پاسخ کارشناسان :
وفق ماده 131 قانون اجرای احکام مدنی: هر‌گاه مالی که مزایده از آن شروع می‌شود، خریدار نداشته باشد، محکوم‌له می‌تواند مال دیگری از محکوم‌علیه معرفی و تقاضای توقیف‌ و مزایده آن را بنماید یا معادل طلب خود از اموال مورد مزایده به قیمتی که ارزیابی شده قبول کند یا تقاضای تجدید مزایده مال توقیف شده را بنماید و‌در صورت اخیر مال مورد مزایده به هر میزانی که خریدار پیدا کند به فروش خواهد رفت و هزینه آگهیِ مجدد به عهده محکوم‌له می‌باشد و هر گاه‌طلبکاران متعدد باشند، رأی اکثریت آنها از حیث مبلغ طلب برای تجدید آگهی مزایده مناط اعتبار است.
همچنین طبق ماده 132 قانون فوق الذکر: هر‌گاه در دفعه دوم هم خریداری نباشد و محکوم‌له نیز مال مورد مزایده را به قیمتی که ارزیابی شده، قبول ننماید، آن مال به محکوم‌علیه‌مسترد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا