مشاوره حقوقی

چگونه می توانم درخواست خسارت کنم ؟

  • و میتونم از شهرداری بخاطر اینکه برای محل کسب تازه ساز بنده پروانه صادر کرده، اما اقدام به تعریض جلوی مغازه نکرده درخواست خسارت بکنم؟

پرسش مخاطب درباره شرایط مطالبه خسارت این است:
سلام. بنده از سال ۱۳۸۴ اقدام به خرید یک باب مغازه واقع در ۴ راه مرکز شهر کردم. جلوی مغازه بنده یک باب مغازه وجود داره و در طرح تعریض هست و شهرداری در طول این ۱۱ سال همیشه به بهانه کمبود بودجه از تخریب این مغازه ممانعت میکنه، در حالی که خود مالک هم مایل به تهاتر یا هر نوع معامله‌ای با شهرداری هست. به علت مکان بد محل کسب، بنده در طول این ۱۱ سال متحمل ضرر و زیان زیادی در کسب خودم شدم به طوری که حتی بخاطر شرایط بد محل کسب نمیتونم مغازه‌م رو بفروشم!
لطفا راهنمایی بفرمایید امکان پیگیری قضایی دارم؟ و میتونم از شهرداری بخاطر اینکه برای محل کسب تازه ساز بنده پروانه صادر کرده، اما اقدام به تعریض جلوی مغازه نکرده درخواست خسارت بکنم؟
سپاس.

پاسخ کارشناسان :
لازمه مطالبه هر گونه خسارت اثبات رابطه علیت یا سببیت است. به بیان دیگر شما باید بتوانید ثابت کنید که بدلیل مشکلی که شهرداری برای شما ایجاد کرده، کسب و کار شما دچار مشکل شده است. بدیهی است در صورتی اثبات این موصوع امکان مطالبه خسارت وجود خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا