احکام آماده

قرار قبولي درخواست دستور موقت (دادرسي فوري )

  • عناصر مهم دستور عبارت از : 1- سرعت در رسيدگي و حذف تشريفات و 2- عدم ورود در ماهيت دعوي است كه به منظور حفظ حقوق متقاضي صورت مي گيرد .

 

قرار قبولي درخواست دستور موقت (دادرسي فوري )  

 

 

بسمه تعالي

 

در خصوص درخواست آقاي / خانم …. مبني بر رسيدگي فوري و صدور دستور موقت ، نظر به اينكه حسب دستور دادگاه مبني بر توديع خسارت احتمالي ، خواهان نسبت به توديع آن در صندوق دادگستري اقدام كرده و قبض شماره … را پيوست پرونده نموده است و با توجه به اينكه رسيدگي فوري در دعوي مطروحه ملازمه با ورود به ماهيت دعوي نداشته و عدم صدور آن ممكن است در آتيه موجبات خسارت احتمالي كه جبران آن معتذر بوده باشد را فراهم نمايد ، لذا به نظر دادگاه فوريت آن محرز و ثابت تشخيص ، درخواست خواهان را موجه ، در نهايت دستور موقت مبني بر …. صادر و اعلام مي گردد .

 

 

رئيس / دادرس  شعبه …… دادگاه عمومي …..  

 

 

 

 

قرار دستور موقت يا دادرسي فوري، نوعي از رسيدگي اجمالي به مدافعات با تشريفات رسيدگي سبك است كه نتيجه آن ، صدور راي در ماهيت نبوده ، بلكه قراري است كه از آن تعبير به دستور موقت مي شود و اين قرار جنبه موقتي دارد و دادگاه ضمن رسيدگي بعدي خود در ماهيت دعوي مي تواند بر خلاف مفاد دستور موقت راي بدهد .

عناصر مهم دستور عبارت از : 1- سرعت در رسيدگي و حذف تشريفات و 2- عدم ورود در ماهيت دعوي است كه به منظور حفظ حقوق متقاضي صورت مي گيرد .

از طرفي ، دستور موقت بايد مبتني بر يكي از سه جهت :1- توقيف مال 2- انجام عمل 3- منع از امري باشد و خارج از اين سه جهت موجبي براي صدور آن وجود ندارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا