دانستنی های حقوق

مهم ترین نکات درباره تلفن همراه

  • در مواردي كه تلفن همراه در اعمال مجرمانه يا نظاير آنها مورد استفاده قرار گيرد، مسئوليتش بر عهده مشترك است. لذا توصيه مي‌شود مشترك تلفن همراه هر چند به طور موقت آن را در اختيار اشخاص ديگر قرار ندهد.

نکاتی در خصوص تلفن همراه

عدم انتقال قطعی
در صورتي كه صاحب تلفن همراه، قصد واگذاري وكالتي تلفن همراه خود را به شخص ديگري داشته باشد، بايستي برابر بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، پس از استعلام دفاتر اسناد رسمي و پاسخ استعلام از سوي شركت ارتباطات سيار، نسبت به سند وكالت اقدام نمايد. بديهي است وكالتنامه، مانع نقل و انتقال نيست و تا زماني كه تلفن همراه به نام مشترك باشد، تمامي مسئوليت‌هاي مالي و حقوقي به عهده مشترك است. همچنين طبق ماده ۶۷۸ قانون مدني، وكالت به طرق ذيل باطل مي‌شود:

به عزل موكل
به استعفاي وكيل
به فوت يا جنون وكيل يا موكل

اجاره تلفن همراه به شخص ثالث

در مواردي كه صاحب تلفن همراه براي كسب درآمد، تلفن همراه خود را، در ازاي مبلغ معيني به صورت استيجاري در اختيار شخص ثالثي قرار مي‌دهد و شخص ثالث نيز آن را به صورت رهن در اختيار شخص ديگري مي‌گذارد، با توجه به بقاي مسئوليت مشترك اصلي، مسئوليت مالي و حقوقي تلفن همراه، به عهده مشترك مي‌باشد.
ممكن است شخصي كه تلفن همراه را اجاره كرده است، مبالغ كلاني هزينه ايجاد نمايد و سپس متواري شود، كه در اين گونه موارد، شركت ارتباطات سيار برابر مقررات جاري، به مشترك (صاحب تلفن) مراجعه و هزينه‌ها را از وي مطالبه مي‌كند.
لذا توصيه مي‌شود از واگذاري تلفن همراه به صورت رهن، اجاره يا وكالت، جداً خودداري و جز به صورت قطعي و با تنظيم سند صلح در دفاتر اسناد رسمي و دفاتر خدمات مشتركين تلفن همراه، نسبت به انتقال تلفن همراه اقدام نكنيد.

سوء استفاده از تلفن همراه

در مواردي كه تلفن همراه در اعمال مجرمانه يا نظاير آنها مورد استفاده قرار گيرد، مسئوليتش بر عهده مشترك است. لذا توصيه مي‌شود مشترك تلفن همراه هر چند به طور موقت آن را در اختيار اشخاص ديگر قرار ندهد.

سوء استفاده از شناسنامه تلفن همراه

در صورتي كه شناسنامه تلفن همراه، مفقود يا به سرقت برود، صاحب تلفن بايد در اسرع وقت به ادارات مناطق مشتركين تلفن همراه مراجعه تا پس از تكميل فرم‌هاي مربوطه و انجام مراحل قانوني، نسبت به جلوگيري از جعل شناسنامه اقدام گردد.

سوء استفاده از فيش ثبت نام تلفن همراه از طريق وكالتنامه

فيش ثبت نام تلفن همراه، مويد پرداخت مبلغ اوليه تلفن همراه است و سند مالي محسوب مي‌شود. در صورت مفقودي يا به سرقت رفتن آن، صاحب فيش تلفن همراه بايد با مراجعه به اداره متقاضيان (اداره كل مشتركين و متقاضيان) موضوع را اطلاع دهد، در غير اين صورت فيش مفقود شده ممكن است مورد سوء استفاده قرار گيرد.

نقل و انتقال فيش ثبت نام تلفن همراه از طريق وكالتنامه

نقل و انتقال فيش ثبت نام تلفن همراه از طريق وكالتنامه، اغلب موجب بروز مشكلاتي براي انتقال دهنده و انتقال گيرنده خواهد شد و صرفاً بايد از طريق دفاتر خدمات مشتركين تلفن همراه يا دفاتر ارتباطي، صورت پذيرد.
به تمامي مشتركين گرامي توصيه مي‌شود، براي نقل و انتقال تلفن همراه با فيش ثبت نام خود، به دفاتر خدمات مشتركين تلفن همراه يا دفاتر ارتباطي مراجعه نمايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا