دسته‌بندی نشده

دادسرای عمومی صلاحیت رسیدگی به جرائم عمومی نظامیان را دارد

  • کوچکی به بحث سرقت اسلحه و اموال نظامی پرداخت و گفت: اسلحه و جزیی از آن اگر سرقت شود فقط شخص سارق تحت تعقیب نیست بلکه انباردار و کلیه افرادی که در این مورد دخالتی داشته باشند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح؛ همایش فصلی پیشگیری از جرایم و تخلفات فرماندهان و مدیران آموزشگاه احمد بن موسی (ع) ندسا برگزار شد.

در این همایش، دکتر احمدرضا کوچکی معاون دادستان نظامی استان به تشریح اصل 172 قانون اساسی و صلاحیت‌های دادسرای نظامی پرداخت و گفت: جرایم عمومی نظامیان ارتباطی با دادسرا و دادگاه نظامی نداشته و در صلاحیت دادسرای عمومی است و در بعضی از جرایمی که در دادگاه نظامی رسیدگی و منجر به محکومیت یا تبرئه شخص می‌شود فرمانده می‌تواند حسب مورد تنبیهات انضباطی برای شخص در نظر بگیرد..

کوچکی به بحث سرقت اسلحه و اموال نظامی پرداخت و گفت: اسلحه و جزیی از آن اگر سرقت شود فقط شخص سارق تحت تعقیب نیست بلکه انباردار و کلیه افرادی که در این مورد دخالتی داشته باشند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی افزود: این موضوع در خصوص اوراق دولتی هم صدق می‌کند؛ بی احتیاطی و بی مبالاتی باعث ارتکاب چنین جرم‌هایی می‌شود پس باید به هنگام خروج از اتاق، درب قفل و از اعتماد بیش از حد به سربازان وظیفه و حتی پایوران خودداری به عمل آید.

کوچکی در ادامه، به سؤالات و ابهامات حاضران پاسخ داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا