وبلاگ

پونه کوهی برای چه مواردی استفاده می شود؟

پونه کوهی گیاهی چندساله است که از حوزه دریای مدیترانه سرچشمه می‌گیرد و نام آن به یونانی به معنای «شادی کوهستان» است. یکی از خویشاوندان نعناع، پونه کوهی معمولی در ایالات متحده «گیاه پیتزا» نامیده می‌شود، زیرا در قرن بیستم توسط  آمریکایهایی که پس از جنگ جهانی دوم از تئاتر ایتالیا به خانه بازگشتند محبوبیت یافت. در حالی که سس گوجه فرنگی و پونه کوهی مطمئناً ترکیبات رایجی هستند، این گیاه کاربردها، انواع و ترکیبات زیادی دارد که به آشپزهای خانگی اجازه می‌دهد از غذاهای تند و نعناع اروپای جنوبی در بشقاب‌های خود لذت ببرند.

شما برای اطلاع از قیمت های ادویه عمده و برای خرید ادویه وارد سایت رزت شوید.

پونه بسته بندی شده شرکت رزت
پونه بسته بندی شده شرکت رزت

در چه غذاهایی می‌توان پونه کوهی استفاده کرد؟

علاوه بر غذاهای ذکر شده پیتزا و گوجه فرنگی، پونه کوهی اغلب ترکیبی از سایر مواد رایج یونانی مانند پنیر فتا است. فتا ترشی که در یونان و به طور فزاینده‌ای در ایالت رواج دارد، یک پیچ منحصر به فرد در پنیر شور است که شامل پونه کوهی، آویشن، سیر و کمی فلفل تند است، که همه آن‌ها به آرامی پنیر و روغن زیتون باکره را با طراوت گیاهی تزریق می‌کنند. پونه کوهی خشک یا تازه برای این دستور غذا به همان اندازه خوب عمل می‌کند، زیرا هر دو شکل به نرم کردن لذت سبک کمک می‌کنند.

Chimichurri Sauce، یک ادویه آرژانتینی که شبیه پستو معروف ریحان لیگوریایی است، علاوه بر سایر گیاهان تازه، سیر و روغن زیتون از پونه کوهی نیز استفاده می‌کند. طعم کمی تند پونه کوهی که به عنوان همراه با استیک کبابی و سایر غذاهای گوشت گاو سرو می‌شود، به بریدن گوشت‌های چرب کمک می‌کند و به غذاهای سنگین با گوشت سنگین طعمی گیاهی می‌بخشد.

پونه کوهی همچنین در غذاهای ایتالیایی که بر پایه گوجه فرنگی نیستند استفاده می‌شود، مانند رب تخم مرغ با تالیاتل، پارمزان و لیمو. همانطور که ممکن است تا به حال آموخته باشید، این گیاه به خوبی با سایر مواد رایج مدیترانه‌ای مانند سیر، پنیر، لیمو، روغن زیتون، آویشن و سبزیجات سازگار است.

ادویه فله شده رزت
ادویه فله شده رزت

پونه کوهی برای سلامتی چیست؟

پونه کوهی علاوه بر داشتن مقادیر نسبتاً زیادی مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، منیزیم و فسفر حاوی ترکیبات ترپن معطر مانند کارواکرول، تیمول و لینالول است. کارواکرول، که پونه کوهی به ویژه غنی از آن است، دارای خواص ضد درد، آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد توموری، ضد التهابی و ضد اسپاسم است و نشان داده شده است که در برابر پاتوژن‌های غذایی مانند E. coli و سالمونلا موثر است.

خواص ضد میکروبی و ضد اسپاسم آن ممکن است نشان دهد که پونه کوهی برای حفظ سلامت روده مفید است، علاوه بر بسیاری از فواید بالقوه دیگر، بنابراین دفعه بعد با شیکر پونه کوهی خود را خسته نکنید. علاوه بر این، این فقط خوشمزه است!

پونه کوهی چه طعمی دارد؟

اگرچه انواع مکزیکی، یونانی و ترکی وجود دارد، پونه کوهی به طور کلی طعمی فلفلی و تند دارد. برگهای تازه یا گیاهان خشک شده در مقادیر زیاد نیز معمولاً کمی تلخ هستند، اگرچه معمولاً در مقادیر زیاد استفاده نمی‌شوند تا ناخوشایند باشند. پونه کوهی نیز مانند نعناع پسر عموی خود، شیرینی طبیعی و معطری دارد که به آن طعم گیاهی متعادلی می‌دهد: یک طعم اولیه تند، تند، فلفلی و گرم و به دنبال آن یک نعناع به طور طبیعی شیرین و خنک کننده است.

از کجا می‌توانم پونه کوهی بخرم؟

انواع مختلفی از پونه کوهی را برای خرید و تحویل مستقیم به شما در دسترس دارد. چه بخواهید از پونه کوهی تند مکزیکی لذت ببرید یا از انواع سنتی یونانی یا ترکی، تحویل سریع و آسان ایستگاه ادویه زمانی که سفارش شما ۲۵ دلار یا بیشتر باشد رایگان است. طعم مدیترانه‌ای خود را کشف کنید و امروز با کمی پونه کوهی به طعم معطر خود در آشپزی خود اضافه کنید!

منبع: شرکت رزت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا