طلاق

قانون تازه برای برای طلاق توافقی

  • طلاق توافقی که امروزه در دادگاه های خانواده انجام می شود تفاوت زیادی با گذشته پیدا نکرده است فقط از سال 1391 تا کنون قانون گذار مشاوره را برای طلاق توافقی اجباری کرده است بنابراین آنچه بعضی سایت ها یا روزنامه های روز در خصوص قانون جدید طلاق توافقی یا قانون جدید طلاق و مهریه می نویسند مبنای درستی ندارد.

 

طلاق توافقی تا قبل از تصویب قانون حمایت خانواده در سال 1391، هیچ گاه در قانون نیامده بود ولی در رویه دادگاه ها همچون حال حاضر، از پرونده های شایع دادگستری بوده است.

 

طلاق توافقی، طلاقی است که زن و شوهر برای جدایی تفاهم و توافق دارند و در مورد مهریه، حضانت، نفقه و … اختلافی بین ایشان نیست.

طلاق توافقی که امروزه در دادگاه های خانواده انجام می شود تفاوت زیادی با گذشته پیدا نکرده است فقط از سال 1391 تا کنون قانون گذار مشاوره را برای طلاق توافقی اجباری کرده است بنابراین آنچه بعضی سایت ها یا روزنامه های روز در خصوص قانون جدید طلاق توافقی یا قانون جدید طلاق و مهریه می نویسند مبنای درستی ندارد ولی این را می توان گفت که با توجه به ازدیاد طلاق در کشور، دستگاه قضایی در صدد طولانی کردن مراحل طلاق توافقی است و جای تاسف دارد که هر شعبه دادگاه رویه مخصوص به خود را در رسیدگی به پرونده های طلاق توافقی دارد و روش هر شعبه کاملا سلیقه ای است.

طلاق توافقی که امروزه در دادگاه های خانواده انجام می شود تفاوت زیادی با گذشته پیدا نکرده است فقط از سال 1391 تا کنون قانون گذار مشاوره را برای طلاق توافقی اجباری کرده است بنابراین آنچه بعضی سایت ها یا روزنامه های روز در خصوص قانون جدید طلاق توافقی یا قانون جدید طلاق و مهریه می نویسند مبنای درستی ندارد.

این اختلاف نظر قضات در پرونده های که زن وکالت در طلاق از شوهر دارد دو چندان است جالب است که بعضی از شعب خانواده در تهران اگر زوجه وکالت در طلاق (حق طلاق) از شوهرش داشته باشد و مقداری از مهریه را هم با توجه وکالت در طلاق بخواهد، رای طلاق توافقی صادر نمی کنند! بعضی از شعب اظهار می دارند که زوج (شوهر) برای جلسه مشاوره می بایستی حضور پیدا کند در حالی که به همسرش وکالت در گرفتن وکیل داده است! …

اما برگردیم به موضوع اصلی، از سال 1391 تا کنون قانون جدیدی در خصوص طلاق توافقی و یا هر طلاق دیگری به تصویب نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا