دسته‌بندی نشده

مجازات برای دستکاری پلاک خودرو

  • رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران اعلام كرد: گشت‌هاي نامحسوس پليس در محدوده طرح ترافيك حضور دارند و خودروهاي غير مجازي را كه وارد محدوده طرح شده‌اند را شناسايي خواهد كرد.

 

مجازات دستکاری پلاک خودرو
فارس: رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران اعلام كرد: طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامي هرگونه تغيير و دست‌كاري پلاك خودرو محكوميت حبس از شش ماه تا يك سال را به دنبال دارد.

 


سرهنگ سعيد اسماعيلي گفت: طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامي، «هر كس در ارقام و مشخصات پلاك وسايل نقليه موتوري زميني، آبي يا كشاورزي تغيير دهد، يا پلاك وسيله نقليه موتوري ديگري را به آن الصاق كند يا براي آن پلاك تقلبي بكار برد يا چنين وسايلي را بااعلام به تغيير و يا تعويض پلاك تقلبي مورد استفاده قرار دهد و همچنين هركس به نحوي از انحاء در شماره شاسي، موتور يا پلاك وسيله نقليه موتوري و يا پلاك‌هاي موتور و شاسي كه از طرف كارخانه سازنده حك يا نصب شده بدون تحصيل مجوز از راهنمايي و رانندگي تغيير دهد و آن را از صورت اصلي كارخانه خارج كند به حبس از شش ماه تا يك سال محكوم خواهد شد.»

وي اظهار داشت: رانندگان متخلفي كه قصد ورود به طرح ترافيك را داشته باشند يا براي جلوگيري از ثبت تخلفات‌شان توسط دوربين پلاك خودرو را دستكاري يا مخدوش كنند، به دادسراي ويژه راهنمايي و رانندگي معرفي خواهند شد تا طبق قانون با آنان برخورد قضايي شود.

سرهنگ اسماعيلي افزود: مالكان خودروها موظفند تا هرگونه تغيير آدرس خود را به نزديكتر‌ين دفتر پليس + 10 اعلام كند، در غير اين صورت بابت اين موضوع 15 هزار تومان جريمه خواهند شد.

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران اعلام كرد: گشت‌هاي نامحسوس پليس در محدوده طرح ترافيك حضور دارند و خودروهاي غير مجازي را كه وارد محدوده طرح شده‌اند را شناسايي خواهد كرد.

ورود غير مجاز به محدوده طرح ترافيك با نصب دوربين‌هاي كنترلي براي رانندگان متخلف سخت تر شده و برخي افراد با دستكاري و ايجاد خدشه بر پلاك سعي در سوء استفاده را دارند، اما ورود غير مجاز به اين محدوده ارزش زنداني شدن و سوء پيشينه را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا