پرسش و پاسخموجر و مستاجر

اگر مستاجر ملک را تخلیه نکند یا اجاره را پرداخت نکند ؟

  • اما چنانچه مستاجر خلاف آنچه گفته شد، عمل نمود، شما با سپردن مبلغ ودیعه به دادگستری می توانید تخلیه و نیز اجاره های معوقه خود به انضمام دیرکرد و هزینه های دادرسی را از وی مطالبه نمایید و این روند، در زمان نسبتا کوتاهی انجام خواهد شد.

 

پرسش شهروندی که درباره خودداری مستاجر از پرداخت اجاره‌بها و تخلیه ملک از کارشناسان پرسیده، چنین است:
با سلام  مستاجر بنده این ماه وقتش تموم میشود؛ ولی هفت ماه است که کرایه نداده. پول رهن دست من دو میلیون است. الان میخواهم شکایت کنم. پول کرایه های عقب افتاده به اندازه دومیلیون میشود. الان من باید چکار کنم؟ پول رهن را باید به حساب دادگاه بریزم یا میتوانم نریزم. چند روزه میتوانم حکم تخلیه بگیرم؟ ممنون.

پاسخ کارشناسان
معمولاً مراجعه به مرجع قضایی در این موارد زمانی است که مستاجر با پایان یافتن مهلت قراردادش اقدام به تخلیه ملک ننماید، لذا در صورتیکه مستاجر با پایان مدت اجاره اش اقدام به تخلیه ملک بنماید و بر بدهکار بودن خود نیز اذعان داشته باشد، دیگر مراجعه به مراجع قضایی ضروری نمی باشد. لذا شما با احتساب اجاره های معوقه و سایر هزینه‌ها و کسر آن از مبلغ ودیعه می توانید بدون مراجعه به دادگستری مشکل را حل نمایید.
اما چنانچه مستاجر خلاف آنچه گفته شد، عمل نمود، شما با سپردن مبلغ ودیعه به دادگستری می توانید تخلیه و نیز اجاره های معوقه خود به انضمام دیرکرد و هزینه های دادرسی را از وی مطالبه نمایید و این روند، در زمان نسبتا کوتاهی انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا