دانستنیهای جنسی

هر نون عقیم سازی مانند وازکتومی، توپکتومی ممنوع است و مجازات دارد

 

  • کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توپکتومی و هر گونه تبلیغات راجع به کاهش فرزند آوری ممنوع و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی مصوب 2 خرداد 1375 محکوم خواهد شد

 

کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توپکتومی و هر گونه تبلیغات راجع به تهدید موالید و کاهش فرزند آوری ممنوع و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی مصوب 2 خرداد 1375 محکوم خواهد شد.


طرح یک فوریت افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور با 131رای موافق، 43 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع آراء204 نفر از نمایندگان حاضر در مجلس در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و به کمیسیون مربوطه ارسال شد که پس از بررسی کمیسیون مواد این طرح در جلسات علنی هفته آینده مورد بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور شامل 4 ماده است:

ماده 1؛ کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توپکتومی و هر گونه تبلیغات راجع به کاهش فرزند آوری ممنوع و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی مصوب 2 خرداد 1375 محکوم خواهد شد.

تبصره ـ فهرست مواد ضروری سقط جنین و پیشگیری ضروری از بارداری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دادگستری تهیه و ظرف سه ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ماده 2ـ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد اقدامات دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، عمومی و خصوصی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تبلیغات موضوع ماده یک این قانون توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی موظفند موارد تخلف را شناسایی و متخلفین را به مراجع صالح قضایی معرفی نمایند.

تبصره ـ آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارت خانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی وزارت دادگستری ظرف سه ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توپکتومی و هر گونه تبلیغات راجع به کاهش فرزند آوری ممنوع و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی مصوب 2 خرداد 1375 محکوم خواهد شد

ماده 3 ـ کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت کشوری مکلفند در اجرای این قانون برنامه‌های سلامت و بهداشت مادران و کودکان را همچنان ادامه داده وتمهیدات لازم جهت اجرایی شدن سیاستهای جمعیتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی 2 خرداد 1391 را فراهم نمایند.

ماده 4ـ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26 اردیبهشت ماه 1372 و اصلاحات بعدی آن و دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مرتبط با این قانون لغو می‌گردد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا