دسته‌بندی نشده

اعلام شرایط دستیاری بورسیه پزشکی قانونی در سال 96

  • بنا به همین ضرورت و با پیگیری‌های مستمر از طریق مراجع ذیربط در دولت توسط رییس، قائم مقام و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و سایر مسولین ذیربط سازمان، موفق به اخذ مجوز استخدام به تعداد ۱۲۰ نفر پزشک شامل ۱۰۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر متخصص شدیم که در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ مورد تأکید قرار گرفته است

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر مهدی فروزش شرایط دستیاری بورسیه پزشکی قانونی را بر اساس بند «د» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ اعلام کرد.

وی ضمن اعلام این خبر با اشاره به شرایط خاص کار در پزشکی قانونی گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور از نظر شرایط کاری وضعیت خاص و متفاوت از کلیه دستگاه‌های اجرایی حتی زیرمجموعه‌های قوه قضاییه دارد و این موضوع به طور مکرر در بازدیدهای به عمل آمده از سوی مسئولان مورد اذعان واقع شده است.

وی با تأکید بر لزوم جذب نیروهای متخصص و فنی در سازمان اظهار داشت: توسعه روزافزون فعالیت‌های سازمان و حساسیت دستیابی به نتایج دقیق در کارشناسی‌ها که پایه و اساس تصمیم‌گیری مراجع قضایی است لزوم جذب نیروهای متخصص مورد نیاز به خصوص پزشک را بیش از پیش آشکار می‌کند.

دکتر فروزش افزود: بنا به همین ضرورت و با پیگیری‌های مستمر از طریق مراجع ذیربط در دولت توسط رییس، قائم مقام و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و سایر مسولین ذیربط سازمان، موفق به اخذ مجوز استخدام به تعداد ۱۲۰ نفر پزشک شامل ۱۰۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر متخصص شدیم که در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان گفت: بر اساس بند «د» تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۶ به پزشکی قانونی اجازه داده می‌شود برای تأمین نیروهای فنی مورد نیاز خود به جذب ۱۰۰ پزشک عمومی و ۲۰ متخصص به صورت تعهد خدمت با همکاری وزارت بهداشت در امر آموزش و در سقف اعتبارات خود اقدام کند.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های اخیر در سازمان اداری و استخدامی کشور موفق شدیم نسبت به پذیرش ۲۰ نفر متخصص مورد اشاره در بند «د» تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۶ اقدام کنیم که بر اساس آن مقرر شد ۲۰ نفر دستیار رشته تخصصی پزشکی قانونی در آزمون دستیاری سال آینده برای سازمان تربیت و طی سال‌های آینده در پزشکی قانونی مشغول به کار شوند.

دکتر فروزش تصریح کرد: این تعداد دستیار به صورت بورسیه سازمان پزشکی قانونی در آزمون دستیاری پذیرفته خواهند شد که شرایط پذیرش آنان به شرح زیر است:

۱ – سن زیر ۴۰ سال داشته باشند
۲ – کارمند دستگاه اجرایی دیگری نباشند (به استثنای ادارات پزشکی قانونی)
۳ – واجد شرایط عمومی استخدام در دستگاه‌های دولتی باشند
۴ – تعهد خدمت به میزان سه برابر مدت تحصیل خواهد بود
۵ – خدمت در محل و استان‌های مورد نیاز سازمان خواهد بود
۶ – از بدو تحصیل به استخدام پیمانی سازمان پزشکی قانونی کشور در می‌آیند
۷ – از ابتدای تحصیل حقوق دریافت می‌کنند
۸ – از سه برابر ظرفیت عمومی مصاحبه علمی و تخصصی به عمل می‌آید
۹ – گزینش در قوه قضاییه انجام خواهد شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا