دسته‌بندی نشده

حاشیه نشینی و بیکاری باعث افزایش جرم می شود

  • رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه زندان نباید راه حل اول برای برخورد با جرائم باشد، افزود: با زندانی شدن فرد خانواده وی دچار بحران‌های عدیده می‌شود و این مساله می‌تواند به توسعه چرخه جرم در جامعه منجر شود.

 

به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، در راستای سفر رئیس قوه قضاییه به استان ایلام، رئیس سازمان زندان‌ها با مسئولین و مردم شهرستان ایوان دیدار و در نشستی با شورای اداری به بررسی وضعیت این شهرستان پرداخت.
اصغر جهانگیر با حضور در نشست شورای اداری شهرستان ایوان گفت: آنچه امروز برای رشد و توسعه تمام بخش‌های کشور مورد نیاز است وحدت و همکاری تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها در کنار همدلی تمام اقوام کشور است.

وی با اشاره به وضعیت قضایی شهرستان ایوان گفت: عمده‌ترین دلیل جرم در این منطقه بیکاری و نبود شغل است که متولیان امر برای ریشه کن کردن آن باید اقدام جدی کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه زندان نباید راه حل اول برای برخورد با جرائم باشد، افزود: با زندانی شدن فرد خانواده وی دچار بحران‌های عدیده می‌شود و این مساله می‌تواند به توسعه چرخه جرم در جامعه منجر شود.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: امنیت از نیاز‌های اساسی بشر است که بحمدالله در کشور ما با تلاش نهاد‌های مختلف امنیت لازم وجود دارد و همه ما باید قدر آن را بدانیم.

وی عنوان کرد: در سایه امنیت باید برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کنیم تا تمام کشور دارای توسعه متوازن و پایدار باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه تاکید کرد: افراد بدهکار و محکومان مالی تا حد امکان نباید به زندان بیایند.

در ابتدای این نشست که مقامات قضایی و اجرایی استان حضور داشتند، امام جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان ایوان گزارشی از وضعیت بخش‌های مختلف شهرستان ارائه کرد.

شایان ذکر است رئیس سازمان زندان‌ها که با استقبال رسمی مقامات قضایی و اجرایی وارد شهرستان ایوان شد در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا