دسته‌بندی نشده

کشور در زمینه روانشناسی و مشاوره وضعیت خوبی ندارد

  • متاسفانه علاوه بر افراد عادی در حال حاضر بسیاری از پزشکان در کنار کار تخصصی خود به ارائه‌ی مشاوره‌های روانشناسی نیز می‌پردازند؛ در حالی که هیچ گونه نظارت صحیحی بر این امور صورت نمی‌گیرد.

 

نیلوفر جامه بزرگی با اشاره به روند تاسیس مراکز مشاوره در شهرداری‌های کشور، گفت: شهرداری‌ها در سراسر کشور در قالب طرح‌های سرای محله با هزینه‌های بسیار اندک افراد مختلفی را موظف به ارائه مشاوره به مردم می‌کند.

وی همچنین در ادامه افزود: مراکز ارائه مشاوره‌ای که توسط شهرداری‌ها تاسیس شده و اداره می‌شوند از نظارت‌های دقیق و کاملی برخوردار نیستند.

این روانشناس همچنین در ادامه اضافه کرد: صلاحیت دوره‌های کارورزی ارائه‌ی مشاوره در شهرداری‌ها کامل ناقص هستند، بر همین اساس صلاحیت مشاوران تایید شده نیز می‌تواند ناقص بوده و مطلوب نباشد.

وی همچنین ادامه داد: ارزان بودن تعرفه‌های مشاوره در مراکز مشاوره‌ی شهرداری‌های کشور یکی از مهم‌ترین عواملی است که استقبال مردم را از این مراکز افزایش می‌دهد، در حالی که خدمات مشاوره‌ای در کشور و سایر مراکز مطلوب حائز ارزش‌های بیمه‌ای نیستند.

نیلوفر جامه بزرگی با اشاره به این که متاسفانه امروزه وضعیت روانپزشکی و مشاوره در کشور از روند مطلوبی برخوردار نیست، عنوان کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد غیر متخصص در حوزه‌ی روانشناسی به خود این اجازه را می‌دهند که در قالب روانشناس یا فعال در این حوزه در امور مشاوره‌ای دخالت و فعالیت داشته باشند.

وی همچنین در ادامه افزود: متاسفانه علاوه بر افراد عادی در حال حاضر بسیاری از پزشکان در کنار کار تخصصی خود به ارائه‌ی مشاوره‌های روانشناسی نیز می‌پردازند؛ در حالی که هیچ گونه نظارت صحیحی بر این امور صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس ارشد روانشناسی با بیان این که سازمان نظام روانشناسی باید سازمان دهی روانشناسان سطح کشور را در ست داشته باشد، عنوان کرد: تعیین نظام پروانه کار روانشناسان، نظارت و کیفیت کار و تعیین تعرفه‌های روانشناسی از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان نظام روانشناسی به شمار می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا