پرسش و پاسخ

اگر از طریق اس ام اس و پیامک توهین شود جرم است ؟

  •  توهین به افراد از شایع ترین جرایم می باشد که مطابق قانون جرم و دارای مجازات است. بنابراین با توجه به کیفیت و نوع توهین، مجازات آن نیز متفاوت خواهد بود، چه اینکه برخی مصادیق توهین مجازات هایی همچون اعدام را نیز در پی خواهد داشت.

 

کارشناسان به پرسشی در رابطه با جرم بودن توهین پیامکی پاسخ دادند.

پرسش مطرح شده از کارشناسان این است:

با سلام وخسته نباشید به شماعزیزان زحمتکش بنده سوالی داشتم درمورداینکه آیا کسی با تلفن همراه به شخص دیگری با اس ام اس توهین و حرف‌های زننده بنویسد آیا برای اوکیفرخواست می‌شود به دادگاه شکایت کرد یا نه ضمنا ازطریق دادگاه یا پلیس فتا لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ:

توهین به افراد از شایع ترین جرایم می باشد که مطابق قانون جرم و دارای مجازات است. بنابراین با توجه به کیفیت و نوع توهین، مجازات آن نیز متفاوت خواهد بود، چه اینکه برخی مصادیق توهین مجازات هایی همچون اعدام را نیز در پی خواهد داشت.

علی ای حال باید بیان داشت که توهین علاوه بر اینکه به لفظ واقع می شود با عمل و رفتار زننده نیز محقق خواهد شد. بنابراین شخصی که مورد توهین واقع گردیده می بایست این امر را ثابت نماید. پس چنانچه توهین در فضای مجازی واقع شده یا به صورت پیامک، شخص می تواند به آنها برای اثبات وقوع توهین و مجازات نمودن توهین کننده استناد نماید.

لاجرم به منظور شکایت نمودن ضروری است تا با مراجعه به دادسرای مربوطه، شکایت کیفری خود با عنوان توهین را ثبت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا