پزشکی قانونی

رییس سازمان نظام پزشکی : در موارد کشف نشده ، نظر پزشکان قانونی در پرونده ها نظر آخر است

 

  • رشته پزشکی قانونی فصل مشترکی بین دو بخش بسیار بزرگ یعنی بین سیستم حقوقی و قضایی و بحث بالینی و پزشکی دارد که این فصل مشترک پزشکی قانونی، باعث شده جایگاه بدیع و متفاوتی را به خود بگیرد.

 

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: قوه قضاییه می تواند از وجود پزشکان قانونی بهره کافی را ببرد و در موارد نامکشوف به مسایل قضایی، نظر پزشکی قانونی می تواند پرونده را تعیین تکلیف کند و ایستگاه آخر باشد.

 

دکتر علیرضا زالی در پنجمین کنگره سالیانه بین المللی پزشکی قانونی ایران که به همت انجمن پزشکان قانونی در تالار همایش های بین المللی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جذابیت های رشته پزشکی قانونی ماهیت چالشی آن است که در این رشته وجود دارد و مجموعه تخصص در این رشته با چالش ایجاد می شود.
وی افزود: رشته پزشکی قانونی فصل مشترکی بین دو بخش بسیار بزرگ یعنی بین سیستم حقوقی و قضایی و بحث بالینی و پزشکی دارد که این فصل مشترک پزشکی قانونی، باعث شده جایگاه بدیع و متفاوتی را به خود بگیرد.

رشته پزشکی قانونی فصل مشترکی بین دو بخش بسیار بزرگ یعنی بین سیستم حقوقی و قضایی و بحث بالینی و پزشکی دارد که این فصل مشترک پزشکی قانونی، باعث شده جایگاه بدیع و متفاوتی را به خود بگیرد.

زالی با بیان اینکه سطح علمی و مهارتی همکاران پزشکی قانونی در سال های اخیر رشد پیدا کرده است، گفت: ما در سال های اخیر آسیب شناسی در زمینه علوم آکادمیک پزشکی قانونی داشتیم و بر این اساس رشته پزشکی قانونی در سال های اخیر در حال تغییر و تعالی است.
رییس کل سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: بررسی پزشکی قانونی در کشورهای دنیا به شدت متناسب با وضعیت توسعه آن کشور است و در کشورهایی که توسعه یافته تر هستند و سیستم قضایی بهتری دارند، پزشکی قانونی هم مبسوط تر بوده است.
وی در پایان گفت: قوه قضاییه می تواند از وجود پزشکان قانونی بهره کافی را ببرد و در موارد نامکشوف به مسایل قضایی، نظر پزشکی قانونی می تواند پرونده را تعیین تکلیف کند و ایستگاه آخر باشد. پزشکان قانونی براساس شواهد موجود نظر قطعی را در مورد پرونده ها اعلام می کنند که می تواند مسیر پرونده را تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا